– I dag gleder vi oss over at du sa ja til kallet

– Helt fra du var konfirmant har bønn og tillit til Jesus vært med på å forme deg. Du vil at andre skal få se Jesus, for det er sånn Gud er, sa biskopen til Emma Charlotte Nesvåg da hun ble vigslet til prest.

F.v.: Anne Lise Ådnøy, Ingun Stokstad Barane og Emma Charlotte Nesvåg. Alle foto: Ivar Barane

Emma Charlotte Nesvåg skal være sokneprest i Lund sokn og Heskestad sokn. Hun ble vigslet i Sokndal kirke sist søndag.

Her er biskop Anne Lise Ådnøy sin hilsen til Nesvåg:

– Gud har skapt deg og kjenner deg tvers igjennom. Du har gått noen runder med kallet. I dag gleder vi oss sammen med deg over at du sier ja. Helt fra du var konfirmant har bønn og tillit til Jesus vært med på å forme deg. Og du vil at andre skal se få se Jesus, for det er sånn Gud er.

preken

Du har venner på tvers av kirkesamfunnene og kan bygge relasjoner som hjelper deg å nå det du drømmer om: dager fylt av håp og glede, der toleranse og åpenhet har god plass.

Jeg vil hilse deg med ord fra Salme 116 som jeg tror kan bære deg i prestetjenesten: Hva kan jeg gi Herren igjen? Spør salmisten. Og svarer: Jeg løfter frelsens beger og påkaller Herrens navn foran hele hans folk. Som prest kan du hvile i de orda som ble overskrift for trosopplæringa: Gud gir, vi deler.

forbønn