Fagdag for kirkemusikere med feiring og påfyll

Velkommen til fagdag for kirkemusikere i samarbeid med Norsk orgelfestival 12. september. Vi feirer Stavanger domkirkes første orgel og hører om kirkemusikktjenesten i Domkirken gjennom 400 år!

Foto: Kirkerådet / Bo Mathisen

Samlingen blir på Sølvberget bibliotek og kulturhus, 3. etasje og i Stavanger domkirke. Vi blir med å feire torsdagsmesse i Domkirken.

I 2022 var det 400 år siden Stavanger domkirke fikk sitt første orgel. Feiringen av dette blir en del av Norsk orgelfestival og også fagdagen. Stein Johannes Kolnes vil fortelle om kirkemusikktjenesten i
Domkirken gjennom 400 år.

Etter lunsj bruker vi tiden til deling av ideer og erfaringer og presentasjon av verktøy det er nyttig å vite om og kjenne til.

Her kan du lese mer om fagdagen og se programmet.

PRAKTISK INFO:

TID: 12. september kl. 10.00-15.00.
PRIS: 300,-
PÅMELDING innen 6. september
Fagdagen er støttet av Stavanger bispedømmeråd og Norsk orgelfestival.
Har du festivalpass velger du billettalternativet «med Festivalpass».

Meld på fagdagen her

Festivalpass kan kjøpes her.

Les om Norsk orgelfestival og rabattkode for rådsmedlemmer og ansatte i Den norske kirke i Rogaland (menigheter, fellesråd og bispedømmeråd).