Velkommen til fire nye prester

Haugaland prosti har fått to nye sokneprester i Vindafjord, og Gjesdal og Sokndal menigheter har fått nye sokneprester. I St. Johannes menighet og på bispedømmekontoret er det også endringer.

Eli Kolstad, Elisabeth Vatland Fauskanger, Leif Hadland og Tobias Lien.

Eli Kolstad er ny sokneprest i Haugaland prosti, med tjeneste i Sandeid, Vikedal og Imsland sokn.

Elisabeth Vatland Fauskanger er sokneprest i Haugaland prosti med tjeneste i Skjold, Vats og Vikebygd.

Leif Hadland har takket ja til stillingen som sokneprest i Jæren prosti med tjeneste i Gjesdal sokn.

Tobias Lien har takket ja til stillingen som sokneprest i Dalane prosti, med tjeneste i Sokndal sokn.

I St. Johannes menighet i Stavanger starter Per Arne Tengesdal som sokneprest nå i august. Han tar over etter Geir Skårland, som er tilbake som leder for avdeling for menighetsutvikling på bispedømmekontoret.