Ledig stilling som kapellan i Høyland sokn

Høyland sokn søker etter en trygg og fleksibel prest som kan trives med å jobbe i en menighet som favner både tradisjon og nybrottsarbeid. Bli med på et godt arbeidslag og søk innen 22. september!

Ansatte i Høyland menighet ønsker søkere velkommen!

Det er ledig stilling som kapellan i Sandnes prosti med Høyland sokn som tjenestested.

Høyland har som sin visjon å være: SYNLIG, RELEVANT og INKLUDERENDE i lokalsamfunnet.

Høyland menighets arbeid og tilstedeværelse i lokalsamfunnet er preget av variasjon. For menigheten er det viktig å være kirke der folk er, og å kunne møte mennesker og arbeidsoppgaver på nye måter. Høyland sokn har et godt utbygd trosopplæringsarbeid, og et stadig voksende tilbud til barn og unge.

Høyland sokn omfatter den nordøstre delen av Sandnes by med bydelene Austrått og Sviland, og har ca. 12 000 innbyggere. Soknet har tre gudstjenestesteder: Høyland kirke, Sviland kyrkje og Delta. Området rundt Høyland kirke er godt etablert, med en tradisjonsrik og flott soknekirke. Skaarlia og Kleivane er utbyggingsområder hvor mange barnefamilier etablerer seg.

Vakre Høyland kirke (1841) er godt besøkt til gudstjenester og har mye dåp, vielser og gravferder. Sviland kyrkje (1913) ligger sentralt plassert i Fjellbygda og er en viktig møteplass for innbyggerne på Sviland. På Delta har det i to år vært virksomhet med særlig fokus på barn og unge.

Les hele stillingsannonsen og søk på stillingen innen 22. september.

Her finner du Høylands nettsider og Facebook-sider