Ledig stilling som kapellan i Hana menighet

Det er ledig 100 prosent stilling som kapellan i Sandnes prosti med Hana sokn som tjenestested. Stillingen har særlig vekt på ungdoms- og familiearbeid i menigheten. Søknadsfrist 18. august.

Hana kirke er en vakker og funksjonell kirke som innbyr til både høytids- og hverdagsfellesskap. Foto: Øystein Viland

Hana menighet sin visjon er «Sammen gjennom livet» og menigheten søker en prest som kan arbeide selvstendig og sammen med stab og frivillige for å virkeliggjøre visjonen. Hana kirke er en vakker og funksjonell kirke som innbyr til både høytids- og hverdagsfellesskap. Her er gode rom som er tilrettelagt for alle aldersgrupper.

Hana menighet har et mangfoldig barne- og familiearbeid, samt et solid konfirmantarbeid og godt samarbeid med barnehager og skoler i bydelen.

Sammen med trosopplærer og pedagogisk leder har kapellanen hovedansvar for ungdoms- og familiearbeidet.

Se videre presentasjon av Hana menighet på hjemmesiden: www.hanakirke.no.

Kapellanen samarbeider med de øvrige prestene i Sandnes prosti, der kirkelige handlinger fordeles etter oppsatt turnus. Prosten samler prestene i prostiet til jevnlige pastoralsamlinger. Disse samlingene er av faglig, strategisk og sosial karakter. Beredskapsvakter skjer i samarbeid på tvers av flere prostier.

Sandnes prosti består av 10 sokn og har 17 prestestillinger.

Arbeidsoppgaver

• Gudstjenester og kirkelige handlinger etter oppsatt plan og i samsvar med tjenesteordningen for
    prester i Den norske kirke. Inntil 2 gudstjenester i Hana sokn per måned.
  • Hovedansvar for konfirmantarbeidet i samarbeid med øvrig stab.
  • Ledertrening.
  • Møte på stabsmøter.
  • Øvrig menighetsarbeid.
  • Tjenesteuker og beredskap etter gjeldende ordning for Stavanger bispedømme.

Kvalifikasjoner

Cand.theol. med praktikum eller tilsvarende / Master i teologi og praktikum.
Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Personlige egenskaper

• Trives sammen med ungdom.
  • God kommunikasjonsevne med unge mennesker.
  • Har evne og ønske om å engasjere barn og unge i gudstjenester og annen virksomhet.
  • Positiv og kreativ.
  • Er fleksibel, og har evne og vilje til samarbeid.

Les hele utlysningen og søk på stillingen innen 18. august her!