Ny prest i Kopervik

Magnus Gillebo er ny sokneprest i Kopervik menighet i Karmøy prosti. – Jeg har stor tro på Den norske kirke på Karmøy, sier Gillebo til Haugesunds Avis.

Magnus Gillebo. Foto: Privat

Gillebo har de siste månedene vært vikarprest i Karmøy prosti. Fram til april i år var han misjonær i Indonesia for Ungdom i Oppdrag.

I et intervju med Haugesunds Avis sier den nye Kopervikpresten at han er klar for å lytte og lære i møte med sin nye menighet.

– Hvordan tror du det blir å være prest på Karmøy? spør avisa.
– Fordelen med å være prest på Karmøy er at det er mange etablerte og gode menigheter som møtes og som samarbeider. Jeg har lært at flere bedhus og kirker kan ha et fint samarbeid, og det er en styrke jeg ønsker å benytte når jeg blir sokneprest. Jeg har stor tro på Den norske kirke på Karmøy. Jeg ønsker å være med på det Gud gjør i Den norske kirke og det Gud gjør i Kopervik. Jeg er takknemlig for jobben som sokneprest i Kopervik og gleder meg til prestetjenesten, sier Magnus Gillebo.