Tilskudd til fellesrådene

Nedenfor er informasjon om tildeling av tilskudd fra Den norske kirke til fellesrådene innenfor områder Stavanger bispedømmeråd er tilskuddsforvalter for, samt informasjon om rapportering for bruk av tilskudd.

Denne siden blir fortløpende oppdatert. Siste oppdatering 18. september 2024.

Stavanger bispedømme forvalter tilskudd til fellesrådene innenfor følgende områder:

• Trosopplæring
  • Diakon- og kateketstillinger og kirkemusikk

På denne siden legges det ut:

• Felles tilskuddsbrev til alle fellesråd for inneværende år. Dette brevet inneholder rammer for tilskuddet som det er viktig for mottakerne å sette seg inn i (se tilskuddsbrev for hvert av områdene).
  • Oversikt over årets og fjorårets tilskudd.

Årets tilskudd blir utbetalt i en sum. Utbetaling skjer etter hvert som tilfredsstillende regnskapsrapporter for foregående år foreligger. Skjema for rapportene ligger nederst i lista over dokumenter innenfor hvert av tilskuddsområdene.

Rapportering

Det er viktig å sende inn trosopplæringsrapport og rapport for diakoni, undervisning og kirkemusikk hver for seg. Disse rapportene arkiveres på hvert sitt sted og behandles av ulike saksbehandlere.

Rapporteringsskjemaene er Excel-basert og har en enkelt arkbeskyttelse slik at kun aktuelle celler for utfylling er åpne for registrering/endring.  Om det oppleves feil/mangler ved skjemaene, ta kontakt med FØ på support-epost rDnk.okonomi@kirken.no eller support-telefon 23 08 12 80 - valg 2 (hverdager mellom kl. 09.00 - 14.00).

Rapportene hadde frist 15. mai 2024. Send inn som pdf til stavanger.bdr@kirken.no.

Tilskudd til trosopplæring

Tilskudd til diakon- og kateketstillinger og kirkemusikk

Spørsmål kan rettes til (kontaktinfo under)

• Økonomi: Felles økonomienhet
  • Faglige vurderinger, trosopplæring: Anita Skretting

OBS: Det sendes ikke lenger ut beskjed om hver enkelt tildeling. Hvert fellesråd må følge med på oversikten på denne siden.