Diakoni

Diakoni er kirkens omsorgstjeneste. Diakoni er evangeliet i handling og uttrykkes gjennom nestekjærlighet, inkluderende fellesskap, vern om skaperverket og kamp for rettferdighet.

Diakoni

Hva er diakoni?

Som det står over bildet er diakoni kirkens omsorgstjeneste. Omsorg kan være så mye. Å gi noen en kopp med kaffe, være et lyttende øre mens man går tur eller kanskje spille spill på språkkafe kan være noen måter å uttøve omsorg på.

Kristen omsorgstjeneste kan oppsummeres med evangeliet i handling. "Alt dere vil at andre skal gjøre mot dere, det skal også dere gjøre mot dem." sa Jesus til sine følgere. Matteus 7:12. Vi trenger alle omsorg på forskjellige måter og i forskjellige perioder i livet. Det er ikke alltid vi trenger å gjøre eller si så mye heller.

I tillegg til de aktivitetene du finner på denne siden er mangen av de andre aktivitetene i kirken også diakonale. Presten, kantor, trosopplærer og de andre som jobber eller er frivillige i kirken, er alle en del av det diakonale arbeidet i menigheten.

Frivillige

Det diakonale arbeidet hadde ikke gått rundt uten alle de gode frivillige. Vi er veldig takknemlig for alle som bidrar på forskjellige områder. Noen er med på norsk språkkafe og andre holder kirken åpen i hverdager, det er mye å velge mellom. Les gjerne litt om de forskjellige aktivitetene under og se om noe kan passe deg. Har du lyst til å være frivillig på noen av våre tilbud så ta kontakt med diakon Hanna eller diakonimedarbeider Marta. Kontaktinformasjon finner du nederst på nettsiden.

Klikk på lukene under for å lese mer om våre aktiviteter: (under oppdatering)