Utleie av lokaler i Åsane

Hovedbilde for tema

Behov for å leie lokaler i nærmiljøet?

Åsane menighet kan tilby lokaler i forskjellige størrelser og til forskjellige behov. Vi tilbyr sentral beliggenhet, fredelige omgivelser, og et alkoholfritt og røykfritt miljø.

Leie av lokaler til mange formål:

• Dåpsselskap
  • Konfirmasjonsselskap
  • Minnesamvær
  • Fødselsdager
  • Møter og kurs eller andre sammenkomster

Utleie gjelder dessverre ikke bryllupsfester.

Lokaler i Åsane kirke

Besøk Åsane kirke digitalt

Lokaler i Åsane gamle kirke

Besøk Åsane gamle kirke digitalt

Generell informasjon om utleie

• Privatpersoner betaler med Vipps ved henting av nøkler.
  • Gravferdsbyrå/Serveringsbyrå/Organisasjoner betaler i henhold til faktura, som sendes av menighetskontoret i etterkant av utleiedato.
  • Tilleggskostnader vil kunne legges til faktura om leietaker ikke overholder leiebetingelser.

Leiebetingelser

Brannvernansvar:

• Leietaker er brannvernansvarlig, og må gjøre seg kjent med brannverninstruksen, rømningsveier og brannslukningsutstyr. Informasjon om brannvern gis av utleier. Alle elektriske installasjoner skal slås av og kontakten trekkes ut etter bruk. Det skal til enhver tid være fri ferdsel ved alle nødutganger.
  • Dersom det oppstår situasjoner som medfører økt brannrisiko (for eksempel utkoblet brannalarm, manglende vannforsyning) må bruker av huset iverksette særskilte tiltak for å redusere risiko. Dette kan være ekstra vakthold, ekstra slokkemidler e.l.
  • Leietaker er ansvarlig for at antall personer til stede under arrangementet ikke overstiger det godkjente antallet for lokalet.

Annet:

• En kan ikke røyke eller nyte alkohol i noen deler av kirkebygningen.
  • Det er automatisk alarm på bygget, informasjon om dette fås sammen med nøkkel.
  • Leietaker har ansvar for tilsyn med ytterdører som står ulåst. Ytterdører, vinduer og rømningsveier skal være forsvarlig lukket og låst.
  • Tekniske hjelpemidler skal være slått av og ryddet på plass etter bruk.
  • Utleier har intet ansvar for gjenstander som leietaker oppbevarer/glemmer i huset.
  • Lokalet skal være ryddet og rent når det forlates. Ta med alle eiendeler og matrester. Avfall sorteres og plasseres i avfallskontainere utenfor, evt. tas med av leietaker ved fulle kontainere. Skader/mangler formidles skriftlig.
  • Dersom lokalet ikke er tilfredsstillende ryddet etter utleie, vil leietaker belastes for ekstra renhold og opprydding.
  • Leietaker er ansvarlig for skader som påføres bygning og inventar under leieforholdet.

Spørsmål om utleie?

Leie av Torgstuen, Kirkestuen og Ungdomssal: Kontakt Åsane menighetskontor v/Joana Vaitke, vår vertskapsansvarlig

Leie av kirkerommene i Åsane kirke og Åsane gamle kirke til konserter o.l.: Kontakt Åsane menighetskontor v/Kristi Elin Aadland

Se kontaktinfo nedenfor.

Du kan også ta kontakt med asane.menighet.bergen@kirken.no / tlf: 55 36 22 50.