Regler ved bruk av menighetshuset

Her er oversikt over hus- og brannvernregler som gjelder ved bruk av menighetshuset

Regler ved bruk av menighetshuset

HUSREGLER OG INFORMASJON VED LEIE AV LOKALER I BIRKELAND MENIGHETSHUS

Leiebetingelser: Avtale om leie gjøres med Birkeland menighetskontor.

Ta kontakt med tilsynsvakt Nils Arne Rolland 3 virkedager i forkant for eventuell omvisning. 412 41 331 i tidsrommet 17-21 hver dag.

Under arrangementet er leietager ansvarlig for Brannvern og ordensregler. Se side 2.

I helgene er lokalene tilgjengelige på avtalt dato fra avtalt tidspunkt og ut dagen. I ukedagene fra kl. 9-17, eller fra kl. 17 til 22. Dekking/pynting dagen før fra kl. 18. Leie inkluderer tilgang kjøkken m utstyr og tekniske hjelpemidler som er tilgjengelige. Ønskes annet utstyr må leietager selv ta det med.

Dersom tilsynsvakten finner at lokalet ikke er tilfredsstillende ryddet vil leietaker bli belastet med ekstra gebyr på kr 500.

Brannvernansvar:

1. Leietaker er brannvernansvarlig under arrangementet. Vedkommende må sette seg inn i brannverninstruksen som henger i hvert rom, rømningsveier og hvor det finnes brannslukningsutstyr. Leietaker har ansvar for at det hele tiden er fri ferdsel ved alle nødutganger.

2. Dersom det oppstår situasjoner som medfører økt brannrisiko (for eksempel utkoblet brannalarm, manglende vannforsyning) må bruker av huset iverksette særskilte tiltak for å redusere risiko. Dette kan være ekstra vakthold, ekstra slokkemidler og lignende.

Ordensregler:

1. Det er ikke anledning til å nyte alkohol på menighetshuset. Røyking er bare tillatt ute. Bruk askebeger.

2. Ved arrangement fredag/lørdag må det være ro kl 24:00, ellers i uken senest kl 23:00.

3. Leietaker forplikter seg til å være til stede under hele arrangementet, passe på at det er et forsvarlig lydnivå. Leietaker skal hindre at uvedkommende ikke tar seg inn i huset og sørge for nødvendig vakthold.

4. Leietaker må sette seg inn i bruken av alle husets tekniske hjelpemidler ved å følge instrukser som er tilgjengelige. Hvis det skjer noe som gjør at man MÅ ha hjelp, kan man ringe/sende en SMS til tilsynsvakt. For en «unødvendig utrykning» belastes leietaker med kr. 500.

5. Leietaker har ansvar for at det er ryddet ifølge vedlagt sjekkliste innen det tidsrommet som er angitt i kontrakten.

6. Alt søppel skal kildesorteres. Følg anvisning på oppslag.

7. Leietaker er ansvarlig for ødeleggelser av inventar, utstyr og lokaler, samt eventuelle utvendige ødeleggelser. Erstatning for denne type skader skal tilsvare gjenanskaffelseskostnad.
  1. Birkeland menighet har intet ansvar for gjenstander som leietaker oppbevarer/glemmer i huset.

Birkeland menighet arbeider for at huset skal være et hyggelig sted for alle. For alles trivsel ber vi alle brukere forlate huset slik de selv ønsker å finne det.

Betaling avtales med Birkeland menighetskontor. Avlyses arrangementet mindre enn 1 måned før leiedato, faktureres et administrasjonsgebyr på kr. 400. For leie som er avtalt kort tid på forhånd ettersendes faktura.