Bli med til Japan!

Bli med på temareise med vår japanske prest Nobu til Japan 12.–25. mai 2025!

Bli med til Japan!

Olsvik menighet og Kirkelig dialogsenter Bergen vil tilby en spennende temareise til Japan i to uker. Soloppgangens land er berømt for sin fantastiske blanding av det tradisjonsrike og det fremtidsrettede. De siste årene er Japan blitt et populært turistmål for mange turister fra Vesten.

Teamet for reisen er «dialog og misjon». Vi skal bli bedre kjent med japansk religion (shinto og zen) og se hvordan evangeliet har nådd Japan gjennom kirkens misjonsarbeid. Sammen med menighetens japanske prest, Nobu, får du en unik anledning til å oppleve Japan. Som japaner har han god kjennskap til kultur, språk og lokale forhold. Dette garanterer at turen gir deg en unik sjanse til å se Japan fra innsiden.

Du er velkommen til informasjonsmøter om reisen:

• onsdag 2. oktober kl. 18:00 og mandag 14. oktober kl. 18:00 i Olsvik kirke (Olsvikåsen 109, 5183 Olsvik)
  • tirsdag 24. september kl.18:00 og tirsdag 15. oktober kl.18:00 i Kirkelig Dialogsenter Bergen (Nedre Korskirkeallmenningen 4, 5017 Bergen)

Stikkord for turen:

• Flere berømte shinto-helligdommer, zen-templer og japanske hager i Kyoto
  • Kirker og norsk misjonsstasjon i Kobe
  • Tokyo, Japans hovedstad og verdens meste folkerike by med mange unike tilbud
  • Yokohama og Kobe, Japans meste kjente havnebyer
  • I samuraienes fotspor (Kamakura, en gammel samurai-by og samurai-borger i Himeji og Hikone)
  • Japansk mat (sushi, ramen, okomomiyaki, Kobe-beef, sashimi, etc.)
  • Det er mulig å besøke Studio Ghibli-museet i Tokyo eller Nintendo-museet i Kyoto på fritiden.

Veiledende pris er ca. kr. 33 000, – pr. person (inkluderer flyreise, togreise, overnatting og frokost). Enkeltromstillegg: kr. 6 000, –.

Spørsmål/påmelding til Nobu på ni235@kirken.no.

Bindende påmelding. Påmeldingsavgift på kr. 1 500,– bes betalt innen 25. oktober som en bekreftelse på at du tar plassen. Den betales til kontonummer 5081.08.11363. Merk betalingen «Temareise Japan». Påmeldingsavgiften refunderes ikke.