Ungdomsleder

Har du lyst å være med som konfirmantleder i Bogafjell kirke?

Ungdomsleder

Fra du går i 10. klasse til du er 21 år kan du som ungdom være ungdomsleder i vårt konfirmantarbeid, ACT. Her vil du få mulighet til å utvikle lederegenskapene dine, og jobbe i en gruppe som har et felles mål som er å formidle Jesus til konfirmantene våre og bidra til at de får et kjekt konfirmantår i Bogafjell kirke.

Som ungdomsleder blir du med i Bogafjell followme, som er fellesskapet med ungdomsledere i menigheten. Gjennom followme treffer vi også ungdomsledere fra andre menigheter.

Om du har mye eller ingen erfaring som leder er du velkommen til å bli med! Vi deler inn i to ledernivå basert på alder og erfaring:

Hjelpeleder (10. klasse +)

Det første steget som ungdomsleder er hjelpeleder. Her får du bli med å prøve deg sammen med andre ledere som både er like gamle, men også dem som er eldre og som har erfaring. Særlig det første året får du mulighet til å prøve deg frem, og vi er med å støtte og utfordre på en måte som gjør at du kjenner du kan vokse og bli vant med lederrollen.

Mellomleder (2vgs. +)

Mellomledernivået er nivået over hjelpelederne. Som mellomleder er du leder for både hjelpeledere og konfirmanter. Som Mellomleder får du være med å virkeliggjøre menigheten sin visjon, Jesus sett, trodd og etterfulgt. Du får også mulighet til å utvikle deg enda mer som person, som leder og som kristen. Mellomledernivået er for deg som har lyst å vokse enda mer som leder, og som ønsker større utfordringer. Det er høyere forventninger til en mellomleder enn en hjelpeleder.

For å kunne bli mellomleder stilles følgende krav. Aldersgrense: 2kl. VGS – 21år, og du må ha vært hjelpeleder minst ett år.

Pris

Det koster 800kr å være med som ungdomsleder. Denne summen dekker konfirmantleir, materiell, gaver på slutten av året og bevertning på ledertreningsdager i løpet av året. Skulle økonomien være en utfordring kan du ta kontakt med Andreas på al829@kirken.no.

Påmelding

Påmeldingen til konfirmantleder åpner i mai og er åpen til skoleåret starter. Ønsker du å melde deg på midt i året må du ta kontakt med ungdomsprest Andreas på al829@kirken.no.