Vårt misjonsprosjekt

Høyland menighet har misjonsprosjekt i Ecuador, i storbyen Guayaquil.

Vårt misjonsprosjekt

Høyland menighet har avtale med Misjonsalliansen om misjonsprosjekt i Ecuador, i storbyen Guayaquil.

Misjonsalliansen er en diakonal organisasjon som samarbeider med lokalbefolkningen i landene de driver arbeidet sitt i. Misjonsalliansen har siden 1901 jobbet for å bekjempe fattigdom, fremme rettferdighet og bygge Guds rike.  De jobber for å gi bedre utdanning, bedre helsetjenester, skaffe folk rent vann og stimulere til et levende kirkeliv. De gir mikrolån slik at folk kan jobbe seg ut av fattigdom og utvikler lokalsamfunn.

Behovene i de fattige bydelene i Guayaquil i Ecuador er enorme. Dette er bydeler som ofte mangler infrastruktur som veier, innlagt vann, tilgang til det offentlige strømnettet samt manglende eller dårlig helse- og utdanningstilbud. Den senere tiden har narkotikakriminalitet, gjengvirksomhet og vold eskalert. Misjonsalliansen jobber bredt med å styrke disse sårbare lokalsamfunnene og med beskyttelse av barn og unge. Sammen med lokale partnere tilbyr Misjonsalliansen barn og unge trygge fritidsaktiviteter, og de jobber med prosjekter innen helse, jobbskaping, familierelasjoner, rettighetsarbeid og kirkearbeid. Behovene er store, og vi vet at arbeidet Misjonsalliansen gjør, utgjør en stor forskjell.

Vi har offer til misjonsprosjektet på minst en gudstjeneste i måneden. Avtalen vår er at vi skal samle inn 55 000,- årlig. Det har vi klart!