Vi ønsker velkommen to nye medarbeidere!

Mange har allerede fått med seg at det er to vikarer som skal jobbe i Holmen en tid framover. Det er Martine og Dan-Thomas!

Vi ønsker velkommen to nye medarbeidere!

Vi sakser litt fra menighetsbladet, Kirkebakken #3/24:

Denne høsten får Holmen to nye medarbeidere inn staben. Mens kapellan Ida Buen Hanevold skal vikariere som sokneprest i Asker i et års tid, kommer Dan-Thomas Tveita inn som vikarprest. Menighetspedagog Mathilde Leirvik er hjemme i fødselspermisjon, og i hennes sted får vi Martine Ildgruben Birkeland som vikar. Vi gleder oss til å bli kjent med begge to, og her forteller de litt som seg selv:

- Jeg heter Martine, er 26 år gammel og er opprinnelig fra Mo i Rana. Nå bor jeg i Oslo og ble nettopp ferdig med fem år på MF vitenskapelig høyskole hvor jeg har tatt en bachelor i religion, kultur og samfunn og en master i religionssosiologi. Før jeg begynte å studere gikk jeg to år på Rønningen folkehøgskole, et år på Ten Sing Norway og deretter et år som miljøstipendiat. Ved siden av studiene har jeg brukt mye av tiden min i MER, som er Dnk og KFUK-KFUMs kirke-satsning for unge voksne i Oslo. Jeg er også veldig glad i sang og kor, og synger for tiden i Kor Major som øver i Iladalen kirke. Jeg har vokst opp i Den norske kirke i Mo i Rana og tilbrakte særlig mye av ungdomstiden i Ten Sing. Jeg har alltid vært nysgjerrig på hvordan det er å jobbe i kirken og ser veldig frem til å vikariere for Mathilde som menighetspedagog i Holmen!

Og Dan-Thomas skriver:
- Jeg er 37 år gammel, kommer fra Sandefjord og bor på Bogerud i Oslo sammen med min kone og 8 år gamle datter. Etter å ha jobbet som selvstendig næringsdrivende i et tiår, var det på tide å bytte ut fritidsinteressen med karriereveien. Teologi gikk fra fulltidshobby til fulltidsstudie, og fotografi ble nedgradert til fritidssyssel. Nå, seks år senere, er jeg nesten ferdig utdannet prest og er veldig klar for å gjøre tjeneste i Den norske kirke. Jeg gleder meg veldig til å vikariere som kapellan i Holmen i tiden frem til jeg ordineres. I tillegg til foto og teologi, er jeg svært glad i musikk, teknologi, sjakk, basketball og har et stadig behov for å være kreativ eller diskutere noe fra et filosofisk perspektiv. Jeg erfarer at det kommer godt med i presteyrket, som inngang til både til konfirmasjonsundervisning og prekenarbeid. I oppveksten var jeg svært engasjert for ungdoms- og menighetsutvikling, noe som fortsatt er viktig for meg i dag. Jeg ønsker at kirken skal være en plass der mennesker i alle aldre finner fellesskap, trygghet og omsorg. Hvor vi sammen skaper rom for tanke og skjønnhet. Ikke minst et sted hvor man kan komme fremfor Gud sammen med hverandre — i tro og tvil.

Hjertelig velkommen, begge to!