Ung leder

Etter konfirmanttiden får ungdommer mulighet til å være med som ungdomsledere i menigheten. Her er det kurs, turer, sosiale happenings og frivillig innsats på arrangementer for barn.

Ung leder

Etter konfirmasjonstiden får ungdommene tilbud om å være med på ledertreningskurset Ung leder. Kurset består av fem kurskvelder, praksis ledertrening, være med på leir, hyttetur og utenlandstur.

Vi bygger vært ledertreningskurs på hva forskning sier om god ledelse, samtidig som vi vektlegger det kirkelige perspektivet i ungt lederskap. På kurskveldene vil vi blandt annet snakke om å ha dialog, og den gode samtale, om makt og grensesetting, å holde andakt og om det å være seg selv og å stå opp for andre. Gjennom gruppearbeid, samtale, tur, praksis samt mye mer vil du lære deg om det å være leder.

Ved fullført kurs vil alle deltakere få kursbevis, samt at kursleder vil være tilgjengelig som referanse ved jobbsøking. Ung leder passer også for deg som er usikker på om du har lyst til å bli leder, men ønsker deg et hyggelig ungt miljø.

Alle som har deltatt på ung leder-kurs blir invitert med som ledere på ulike arrangementer, på julebord og andre sosiale happenings.

Kontaktinformasjon for

Nordre Hurum menighet