Kulturuka i Hurum 2024

13.-20. oktober skjer det - gjør deg klar for høstens kulturuke i Hurum! Her kan du lese mer om programmet.

Illustrasjon: Kulturuke i Hurum - i høstfarger

Årets kulturuke i Hurum byr på et stort spenn av kulturopplevelser. Vi starter med en høsttakkefest det svinger av, søndag 13. oktober i Kongsdelene kirke kl. 11. Her deltar blant andre Tatiana Kapustina på orgel og piano, og Peter Kuwenda på trommer. Utdeling av 4-årsbok og dåp. Kirkekaffe etter gudstjenesten.

Videre program for kulturuka 13.-20. oktober

Søndag 13. oktober kl. 18: konsert i Hurum kirke med Torjus Moland på fiolin og Tatiana Kapustina på piano. De fremfører klassisk musikk med rot i folkemusikken.

Tirsdag 15. oktober kl. 19: Salmekveld i Kongsdelene kirke med vokalgruppen Doremix, sammen med Hurum-organistene Unni og Tatiana Kapustina og en messinggruppe fra Sætre og Folkestad skolekorps. Bli med og syng, både eldre og flunkende nye salmer!

Torsdag 17. oktober kl. 19: "Kirken i vår tid" på Malerhjemmet i Sætre med tidligere prost i Asker, Tor Øystein Våland. Foredrag og samtale. Det blir musikk ved organist og pianist Tatiana Kapustina. Enkel servering.

Søndag 20. oktober kl. 18: Wienerklassisk konsert i Hurum kirke med pianist Christina Kobb på hammerklaver og barokkfiolinist Anton Steck. «Tre vidunderbarn og en norsk folkesang» er tema. Christina Kobb og Anton Steck fremfører et wienerklassisk program blant annet med musikk av Wolfgang Amadeus Mozart og Ludvig van Beethoven.

Mer informasjon om billetter og program kommer straks. Følg med på her på hjemmesiden og på Kirken i Hurum på Facebook.

Kontaktinformasjon for

Nordre Hurum menighet