Kirketjener 100% stilling i Dovre og Dombås sokn

Dovre kyrkjelege råd har ledig 100 % fast stilling som kirketjener/kirkegårdsarbeider.

Arbeidsoppgaver:
•    Tilrettelegge og delta i gjennomføring av gudstjenester, vielser, gravferder samt ved konserter og andre arrangementer etter avtale
•    Forberede det praktiske med urnenedsettelser (hulltaking, deltakelse på gravplassen)
•    Praktiske oppgaver på gravplassen, tømme søppel, hjelpe graver ved kistegravferd, følge opp steinhugger og føre protokoll/register av graver
•    Løpende ettersyn og rydding av lokaler og forefallende vedlikehold
•    Stedlig brann- og HMS rutiner
•    Utføre renhold i kirken og kirkens inventar og utstyr
•    Gjennomføre fastlagte tilsyn og internkontroller
•    Sørge for at forbruksvarer og nødvendig utstyr er tilgjengelig
•    Opplæring og oppfølging av kirketjenervikarer
•    Delta på stabsmøter

Kvalifikasjoner:
•    God IT-kompetanse
•    Erfaring, interesse og egnethet for praktisk arbeid, enkle vedlikeholds- og reparasjonsarbeider, samt behersker tekniske hjelpemidler og lydutstyr
•    Tar ansvar for oppfølging av brannvern- og HMS rutiner
•    Behersker godt norsk, skriftlig og muntlig og engelsk muntlig

Personlige egenskaper:
•    Er samarbeidsvillig, fleksibel, liker å ha det travelt i perioder og kan samarbeide med frivillige
•    Er initiativrik og løsningsorientert
•    Er opptatt av orden og kan jobbe selvstendig

Kirketjener har en viktig rolle i staben. Som kirketjener må du like å møte mennesker i ulike livssituasjoner og sammenhenger. Du skal ivareta ansvar for kirkerom, inventar og utstyr, samt sørge for at leietakere for arrangementer overholder retningslinjer for bruk av kirkene. God orden i og omkring kirkebyggene er viktig.

Ved ansettelse vil det bli lagt stor vekt på personlige egenskaper, m.a. evne til å arbeide selvstendig, samarbeidsevne, fleksibilitet og arbeid på helg og helligdager, og å kunne møte menneske i ulike situasjoner.

Det er krav om medlemsskap i Den norske kirken, og politiattest må legges frem før

ansettelse. ansettelse og lønn etter gjeldende lover, reglement og KAs tariffavtale.

Pensjonsavtale i KLP.

Næmere opplysninger om stillingen kan fåes ved å kontakte kirkeverge May Uv Myhren (tlf 61 24 00 36/40 30 91 52).

Søknad med CV, attester og vitnemål sendes innen 30. sept 2024 til: Dovre kyrkjelege råd v/kirkeverge, Kongsvegen 22, 2662 Dovre. Eller e-post : dovre@kyrkja.no

Kontaktinformasjon for Dovre kyrkjelege råd

Besøk- og postadresse:
Kongsvegen 22, 2662 Dovre
Åpningstider:

Mandag: 09.00 - 12.00
Onsdag: 09.00 - 12.00
Torsdag: 09.00 - 12.00

Utenom åpningstidene kan det
gjøres avtale om besøk på kontoret.

Telefonen er også betjent på tirsdager
og fredager 09.00 - 12.00

Epost: dovre@kyrkja.no