Solveig Slettahjell og Tord Gustavsen

Konsert torsdag 17. oktober kl. 19.00. Sammen lager disse musikk som gir uforglemmelige øyeblikk

Solveig Slettahjell og Tord Gustavsen

Solveig Slettahjell og Tord Gustavsen, to store navn i norsk og internasjonal jazz tolker salmeskatten de begge vokste opp med.
De to startet sitt samarbeid med Natt i Betlehem, innspilt i fødselskirken i 2008. I 2013 kom 'Arven' hvor Slettahjell gjorde sitt utvalg i salmer og bedehussanger, det hun kaller sitt musikalske morsmål. Siden har de to musikerne gjort en rekke konserter sammen og henter stadig mye av sitt repertoar i kirkerelatert musikk, men som de jazzmusikerne de er, henter de også musikk andre steder fra og lar det hele spille sammen i en helt egen musikalsk signatur som preger dette samarbeidet.

Etter senere samarbeid med begge i regi av Drammen Sacred Music Festival, føler vi at begge artistene står oss nær. Vi ser fram til denne oktoberkvelden.

Billettene koster kr. 350,- / 200,- og kan kjøpes på nettet. Ledige billetter selges i døra.

Kontaktinformasjon for Austad Fjell menighet Drammen

Fjell kirke ligger i Solsvingen 90, 3034 Drammen