Lederkurs for ungdom

Oppstart 7. oktober! Lederkurset er for deg som er nysgjerrig på hvordan du ville vært som ungdomsleder! Her får du hyggelige og lærerike kurskvelder og mulighet til å prøvde deg igjennom året og på leir i juni.

Foto: Bo Mathisen / Den norske kirke

LEDERKURS

Det blir lederkurs med oppstart høsten 2024. Du som deltar vil få mulighet til å vokse og lære igjennom samlinger igjennom året, oppgaver i menigheten og mulighet til å være med som ungdomsleder på konfirmantleir sommeren 2025.

Første samling

7. oktober kl. 18.30 - 20.00 i Nedre Eiker kirke
Pizza og introduksjon til lederkurset.

Påmelding på SMS eller e-post til
Kapellan Andreas Aspeland Svalheim
mob: 922 14 237 / aa553@kirken.no

Om kurset

Lederkurset består av ca. 8 samlinger på kveldstid, med undervisning, fellesskap og samtaler.
Tid og sted for samlingene tilpasses til de som deltar, slik at flest mulig får vært med, og at du får brukt dine interesser og talenter som leder.
Igjennom året er det også muligheter for praksis på samlinger for barn i kirken, og konfirmantleir i juni.

Hva lærer du?

Du lærer mye om deg selv - for deg selv er det viktigste verktøyet som leder.
Du lærer mye praktisk om hvordan du er leder - ferdigheter og kunnskap du må ha, om evne og vilje til å ta ansvar, om grensesetting ovafor deg selv og andre.
Du lærer mer om kristen tro og praksiser.

Praksis underveis

Minst like viktig som kunnskap du lærer på samlingene igjennom året, er det du lærer igjennom å prøve deg.
Igjennom året får du mulighet til å prøve deg som ungdomsleder på opplegg i kirken som: Lys våken (opvernatting i kirken), tårnagenter, karneval i kirken, supermandag, osv.

Leir - KRIK konfaction

Høydepunktet for ledertreningen er konfirmantleiren 20. - 24. juni 2025.
Her får du brukt alt det du har lært igjennom året, og du lærer enda mer igjennom det ansvaret du får som ungdomsleder på konfirmantleir.
Å være leder på konfirmantleir er inspirerende og gøy - bli med!

Kontaktinformasjon for Nedre Eiker menighet

Nedre Eiker kirke ligger i Stensethalléen 1, 3055 Krokstadelva.

Post- og besøksadresse:
Stensethalléen 1, 3055 Krokstadelva

Konto: 2220.31.04980
Vipps: #79522 - NEDRE EIKER SOKN

Org.nr: 974 762 331

Epost: post.drammen@kirken.no

Telefonnummer: 32 98 91 00

Felleskontor for Den norske kirke i Drammen:
Albums gate 8
3016 Drammen