Uke 37 i Domkirken

Denne uken byr vi blant annet på fantastisk orgelkonsert, bibelgruppe, onsdagsmiddag, temakveld om Bibelen, kulturnatt og yoga i Domkirken. Varmt velkommen!

Uke 37 i Domkirken

𝐌𝐚𝐧𝐝𝐚𝐠 𝟗. 𝐬𝐞𝐩𝐭𝐞𝐦𝐛𝐞𝐫

19.00: Orgelkonsert med den virtuose kanadiske organisten Isabelle Demers. Verker av Bach, Sweelinck, Alkan med mer.

Bill. kr 100 ved inngang. Konserten er støttet av Norsk Kulturråd. Arr: Kirkemusikk Fredrikstad

𝐓𝐢𝐫𝐬𝐝𝐚𝐠 𝟏𝟎. 𝐬𝐞𝐩𝐭𝐞𝐦𝐛𝐞𝐫

08.20: Enkel liturgisk morgenbønn i Domkirkens kor

12.00 – 14.00: Åpen domkirke i forbindelse med Verdensdagen for selvmordsforebygging

19.00: Åpen bibelgruppe i domkirkekjelleren. Velkommen til samtale om kommende søndags bibeltekster over en kaffekopp.

𝐎𝐧𝐬𝐝𝐚𝐠 𝟏𝟏. 𝐬𝐞𝐩𝐭𝐞𝐦𝐛𝐞𝐫

12.00 – 14-00: Åpen domkirke

16.00: Onsdagsmiddag i kirkekjelleren. Enkel middag og hyggelig fellesskap. Kr 40,- voksne og 20,- for barn/studenter.

19.00: Temakveld på Litteraturhuset: «Hva er sannhet i Bibelen? - om Jesus som frigjørende bibelleser i en tid med skepsis og fundamentalisme». Foredrag ved professor i Det nye testamente ved Det teologiske fakultet, UiO, Anders Runesson. Temakvelden er et samarbeid mellom Litteraturhuset, Glemmen og Domkirken menigheter. Bill.: Kr 160,- ved inngangen eller via Ticketmaster.

𝐓𝐨𝐫𝐬𝐝𝐚𝐠 𝟏𝟐. 𝐬𝐞𝐩𝐭𝐞𝐦𝐛𝐞𝐫

12.00: Middagsbønn, kaffeservering fra kl 11.30

12.00 – 14.00: Åpen domkirke

𝐅𝐫𝐞𝐝𝐚𝐠 𝟏𝟑. 𝐬𝐞𝐩𝐭𝐞𝐦𝐛𝐞𝐫

Domkirken inviterer til en rekke gratis arrangementer under Kulturnatt:

- 18.00, 19.00 og 20.00: Utstillingen «Grenseland – fortellinger som bygger broer» i domkirkekjelleren.

- 18.30 - 19.00: «Den andres ansikt» - en iscenesatt forestilling med Eva Malmstrøm

- 19.30 - 20.30: Yoga i domkirken med Barbro Flodin. Musikk ved Per Holger Andersen.

- 18.00 og 19.00: Domkoret har konserter i Sveisehallen på Værste.

𝐒ø𝐧𝐝𝐚𝐠 𝟏𝟓. 𝐬𝐞𝐩𝐭𝐞𝐦𝐛𝐞𝐫

11.00: Gudstjeneste. Sokneprest Endre Fyllingsnes, domkantor Tore Erik Mohn. Gruppe fra Borg domkor. Kirkekaffe med presentasjon av utstillingen «Grenseland».

𝐌𝐚𝐧𝐝𝐚𝐠 𝟏𝟔. 𝐬𝐞𝐩𝐭𝐞𝐦𝐛𝐞𝐫

16.00 – 17.30: Yoga i Domkirken. Velkommen til en times stillhet og ro som balanserer kropp og sinn. Vi ledes i rolige pusteøvelser og enkle, tilrettelagte bevegelser i kirkerommet. Enkel servering fra kl 16.00. Ingen påmelding. I samarbeid med Aktive Fredrikstad. Gratis.