Barnekorene starter opp igjen!

Liker du å synge? Bli med i ett av barnekorene, da vel! Kirken i Gran driver tre barnekor: Gran Soul Childeren, Brandbu Barne- og ungdomskantori (Popkorn) og Kormix.

Brandbu Barnekantori og Kormix deltok under den store "Barnas Musikkfest" på Hadeland Folkemuseum i juni 2024. Her er de under fremføringen sammen med korleder Marit Wesenberg (foto: Anne-May Lervik).

Sommeren er på hell og skolen har startet opp. Nå er det også like før de tre barnekorene til Kirken i Gran har første korøvelse etter ferien.

* Kormix har første korøvelse onsdag 28.august kl 15.00 i Sørum kirke.
* Brandbu Barne- og ungdomskantori starter opp torsdag 29.august kl 17.30 i Nes Kirkestue.
* Gran Soul Children har første korøvelse fredag 30.august kl 17.00 på Jaren misjonshus.

Gran Soul Children er et kor- og aktivitetstilbud for barn og unge fra 4.–10. klasse, hvor vi tilbyr aktiviteter som kor, biljard, snekring, håndarbeid, dans og matlaging. Hver fredag kl. 17-19 møtes 25-30 barn til korøvelse, lek og vi starter kvelden med å spise kveldsmat sammen. Vi ser at barna trives og vi vil gjerne ha med flere! Tilbudet er et samarbeid mellom Kirken i Gran og Jaren Misjonshus. En ansatt fra kirken er med på hver samling, men utover dette er tilbudet drevet av frivillige.
Kontakt: Lene Birgitte Bjølverud Rødningsby, tlf 959 67 289.

På bildet ser vi Gran Soul Children på scena under Gla'dagene i Gran i sommer. Korleder Kine Vik-Erstad står foran (privat foto).

Gran Soul Children 2024 (privat foto)

Brandbu Barne- og ungdomskantori (Popkorn) er et kor for alle skolebarn. Korøvelsene er i Nes Kirkestue torsdager kl. 17.30. Hvis det blir mange nok sangere i koret, blir koret delt. Da øver barna fra 1.-3. trinn kl. 17.30-18.30. Barn fra 4.trinn og oppover, øver kl. 18.30-19.30.
I adventstiden skal koret bl.a. fremføre syngespillet «Gutten som englene sang om» av Egil Hovland! De kommer også til å delta på gudstjenester og konserter, både ute og inne, i hele Gran kommune.
Kontakt: Marit Wesenberg, tlf 995 87 373.

Kormix er et barnekor for skolebarna i Bjoneroa. Koret øver i Sørum kirke onsdager kl. 15.00-16.00. De samarbeider av og til med Brandbu Barnekantori. I høst synger Kormix bl.a. på en filmkveld i Sørum kirke, de deltar på gudstjenester, og de kommer til å være med på konsertene med «Gutten som englene sang om» i adventstiden.
Kontakt: Marit Wesenberg, tlf 995 87 373.