KATEKET/MENIGHETSPEDAGOG i Vår Frelsers menighet

Vår kateket går over i ny jobb, og vi søker KATEKET/MENIGHETSPEDAGOG i 100% som ansvarlig for menighetens trosopplæring 0-18 år.

Foto Torstein Kiserud

Om menigheten:
Vår Frelsers menighet er en av tre menigheter i Haugesund by. Den strekker seg fra Røvær i vest via sentrum til Skåredalen i øst og har ca. 9 000 registrerte medlemmer i soknet.
Menighetens visjon er: «Vår Frelser i sentrum for menighet og by» og fokusområdene i arbeidet er TROSOPPLÆRING, DIAKONI, GUDSTJENESTELIV, MISJON, KULTUR OG MUSIKK. Menigheten har en lokal trosopplæringsplan som er et styrende verktøy for arbeidet. Velg snarveien BARN OG UNGE på www.kirken.no/varfrelsers.
Menighetsrådet har 8 faste medlemmer og 4 varamedlemmer og for tiden er det 8 ansatte i tillegg til deltidsstillinger knyttet til menigheten..

Arbeidsoppgaver:
•    Planlegge og gjennomføre tiltak i hht trosopplæringsplanen for aldersgruppene 0-18 år i små grupper og store arrangementer, i samarbeid med andre kirkelige ansatte og frivillige medarbeidere.
•    Lede det strategiske arbeidet med trosopplæring i menigheten
•    Kirkelig undervisning og læring
•    Skole-kirke-barnehage-samarbeid
•    Ledertrening i menigheten
•    Leirarbeid
•    Ansvar for  konfirmantarbeidet i samarbeid med kapellan og sokneprest.
•    Samarbeid på tvers av menighetene i Haugesund i aktuelle fellesprosjekter i byen.
Kateketen/menighetspedagogen er sentral i å videreutvikle og forme stillingen sammen med menighetens trosopplæringsutvalg. Helge- og kveldsarbeid må påregnes.

Kvalifikasjoner:
•    Kateket eller annen relevant utdanning.
•    Erfaring fra barne- og ungdomsarbeid
•    Personlig egnethet vil bli vektlagt

Personlige egenskaper:
•    Engasjement for arbeid med barn og unge.
•    Liker å jobbe i team
•    Evne til å lede/utvikle nye prosjekter innenfor trosopplæringen
•    Kreativ formidlingsevne

Vi kan tilby:
•    Dyktige, engasjerte kollegaer, både frivillige og ansatte
•    Tverrfaglig arbeidsmiljø
•    Lønn i henhold til KAs hovedtariffavtale
•    Pensjonsordning i Haugesund kommunale pensjonskasse

Særskilte krav:
•    Den som blir ansatt må fremlegge tilfredsstillende politiattest
•    Det er krav om medlemskap i Den norske kirke

Kontaktperson for stillingen er personalleder Tom Landås, tl766@kirken.no