Meningen med meg

«Meningen med meg» er et gratis samtaletilbud og livsmestringskurs for ungdom mellom 13-19 år. Dette er et livssynsåpent tilbud for alle. Hensikt med dette tilbudet er å styrke de unges identitet og psykiske helse.

Meningen med meg

Vi vil gjennom 6 samlinger reflektere og håndterer egne og andres følelser. Dette vil bidra til å styrke ungdoms livsfortolkning, hvor man samtidig vil oppleve en mening og sammenheng i hverdagen vår – livet.

Vi vil trene på følelsenes språk og på å finne måter å uttrykke oss på, både verbalt og når ord ikke er nok.

Målet med dette er at man finner en grunnleggende trygghet i livet, ved å reflektere over:

1.     Egne tanker og egne opplevelser/erfaringer/tanker/følelser

2.     Få ny informasjon eller kunnskap

3.     Å få tenke og reflektere i fellesskap

4.     Å skape individualitet og fellesskap

5.     Å finne viktige ord, beskrivelser, berettelser og bilder.

6.     Bruke ny erfaring og kunnskap i andre situasjoner og sammenhenger

7.     Å kunne lande rolig og trygt

8.     Og å tenke: Hva kan jeg ta med meg herfra?

Målet for disse møtene er å oppnå trygghet i gruppen, ved å være sammen med andre.

Oppstart av første kurs blir: 15. Oktober 2024, kl. 18.00-20.00 Menighetshuset, Råholt.
Påmelding på hjemmesiden, innen fredag 23. september 2024 kl. 12:00

Er du interessert og ønsker mer informasjon, ta gjerne kontakt på telefon 93271210, eller på e-post: hh845@kirken.no

Henriette menighetspedagog vil lede gruppen, og vil ha med seg en trosopplærer, Kristin.

Hilsen oss i Eidsvoll og Hurdal kirkelige fellesråd

Kontaktinformasjon for Eidsvoll og Hurdal kirkelige fellesråd