Hva skjer i Holmlia kirke denne uken?

Hver torsdag kommer det her oppdatering av alle aktiviteter og arrangementer i regi av Holmlia kirke. Du kan også abonnere på dette nyhetsbrevet ved å sende en e-post til post.holmlia.oslo@kirken.no. Klikk på bildet for å se alt som skjer i tiden fremover.

Hva skjer i Holmlia kirke denne uken?

SØNDAG 1. SEPTEMBER kl 11 GUDSTJENSTE

Søndag 1. september er det gudstjeneste i Holmlia kirke kl 11. Prest Johne Stødle og organist Birgitte Bjørnstad.

OPPSTART AV AKTIVITETER FOR BARN

HOBAKLUZZ starter opp tirsdag 3. september. Middag fra kl 16.45 og samling fra kl. 17.30 til kl. 18.30.

TWEENSING starter opp tirsdag 3. september kl. 18.45. Ny dirigent Bodil Elise Holberg er klar til å ta imot gamle og nye tweens.

BABYSANG starter opp tirsdag 10. september kl. 11.30

FREDAGSPOWER starter opp fredag 27. september. Den første annonserte samlingen 31. august er dessverre avlyst.

TORSDAG 5. SEPTEMBER kl 13 KONSERT MED ENSEMBLE ALLEGRIA

I mai inntok kammerorkesteret Ensemble Allegria Holmlia, og presenterte et bredt spekter av musikk for strykere for alt fra barnehagebarn til seniorer. Da fikk publikum høre en smakebit av et av orkesterets absolutte favorittverker: Tsjaikovskijs Serenade for strykere. 5. september kommer orkesteret tilbake til Holmlia, og nå har du muligheten til å få høre hele dette fantastiske verket, i tillegg til vakre toner fra to av 1900-tallets mest markante kvinnelige komponister: Lili Boulanger og Grazyna Bacewicz.

TORSDAG 5. SEPTEMBER kl 19 TEMAKVELD «LEVET OG LÆRT» MED RAGNAR KIVLE

Ragnar Kivle er blitt godt kjent i det offentlige rom gjennom demenskoret. Han vokste opp i Japan og har hatt sin tjeneste i ulike oppgaver i norsk politi. Samtale med han og kona Sylvia om deres vei gjennom livet.

Enkel bevertning.

LØRDAG 7. SEPTEMBER kl 11 og kl 13 KONFIRMASJONSGUDSTJENSTER

Lørdag 7. september er det to konfirmasjonsgudstjenester i Holmlia kirke. Vi gleder oss til en festdag for konfirmantene og deres familier.

Denne dagen trengs det litt hjelp som kirketjener og parkeringsvakter. Er dette noe du kunne tenke deg å bidra med? Ta kontakt med daglig leder Ingunn ih257@kirken.no

MANDAG 9. SEPTEMBER kl 19 MØTE OM SØNDAGSSKOLE

Vi trenger flere med på laget til søndagsskole. Ønsker du å være med på dette kan du ta kontakt med menighetspedagog Camilla Emberland eller møt opp til informasjon og inspirasjonsmøte mandag 9. september.

ÅPENT HUS ONSDAGER – KL.11.30-13

For deg som er hjemme på dagtid. Servering av vafler og kaffe i kirkestuen. Andakt i kirkerommet kl. 13.

BARN OG UNGE

• Kulturskolen har undervisning mandag-onsdag hver uke. Fortsatt noen ledige plasser.
    Se kulturforalle.no
  • HoBaKLUZZ for 0-10 åringer på tirsdager kl. 16.45 med Familiemiddag og samling 17.30-18.30. Se www.hobakluzz.no.
  • Holmlia Tween Sing fr 5-8.klassinger tirsdager kl. 18.45-20. Se holmliatweensing.no.
  • Sjibbolet – ungdomsarbeidet vårt er på torsdager kl. 18 i Hauketo-Prinsdal kirke
  • FredagsPOWER, Tweens-klubb, har samlinger ca. annenhver fredag kl. 18.30-20.30. Neste 30. august.

UKEN I HOLMLIA KIRKE

Søndag Gudstjeneste

Tirsdag Babysang kl. 11:30 OPPSTART 10. SEPTEMBER

Tirsdag HoBaKLUZZ kl. 17.30 Middag fra kl.16.45.

Tirsdag Tween Sing kl. 18.45- 20

Onsdag Åpent hus kl. 11.30-13 - hver onsdag

Onsdag Seniordans kl. 10.30-12.15

Onsdag Stille kveldsmesse kl. 19-19.50 – 4.sept, 25. sept, 23. okt, 27. nov, 18. des

Torsdag Dugnad 26. sept, 24. okt, 14. nov

Torsdagskveld for voksne.

1ste torsdag i måneden - TEMAKVELD kl. 19 -5. sept, 3. okt, 7. nov

2dre torsdag i måneden - NMS misjonsforening kl. 18.30 – 12. sept, 10. okt, 14. nov, 12. des

3dje torsdag i måneden - ÅPEN BIBELGRUPPE kl. 19 – 19. sept, 17. okt, 21. nov

4de torsdag i måneden - TROSOPPLÆRING FOR VOKSNE kl. 19 – 26. sept, 31. okt, 28. nov

Torsdag HåPe Sjibbolet ungdomsarbeid i Hauketo-Prinsdal kirke kl. 18

Fredag fredagsPOWER kl. 18.30-20.30 – 30. aug, 27. sept, 25. okt, 22. nov, 14. des

Følg Holmlia kirke på www.holmliakirke.no og på Facebook

TIPS OG AVMELDING

Gi oss et tips på post.holmlia.oslo@kirken.no hvis du ikke ønsker å motta UKENYTT. Har du noe du vil ha inn i UKENYTT, bruk den samme adressen. Fristen er onsdag kl. 12.

ÅPNINGSTIDER

Kontoret i kirken er betjent de fleste hverdager mellom 10 og 14. Avtal gjerne på forhånd.
Du kan nå oss på telefon 23 62 98 30.

Avtale om dåp, vielse og bisettelse gjøres til Kirketorget på telefon 23 62 90 09.