Temakveld onsdag 11. september

Johannes åpenbaring - Bibelens mest spennende bok. Hva har den å si til vår urolige tid?

Hans Johan Sagrusten

Velkommen til temakveld ved Hans Johan Sagrusten i Mortensrud kirkes menighetssal onsdag 11. september kl. 18:30.

Det blir undervisning, kaffe og samtale.

Litt om foredragsholderen

Forfatter Hans Johan Sagrusten snur opp ned på vår lesing av Johannes' åpenbaring, Bibelens siste og kanskje mest spennende bok. Med sin sterke billedbruk har boka spredd håp, men også frykt for det som skal komme.

En vanlig tolking er at boken peker framover mot endetiden. Men Åpenbaringen handler ikke bare om en tenkt framtid, den handler om oss, sier forfatteren. Det er ei bok vi kan speile oss i. Her finner han de mange krisene i vår tid: som klima, flyktninger og oppsmuldringa av den kristne kirka.

I det samme speilet ser han og et glimt av noe nytt og større. «Åpenbaringen vil riste i oss. Den vil riste likegyldigheten ut av oss», sier han. Forfatteren inviterer leseren inn i en verden der to tusen år gamle ord blir aktuelle og brennbare.