Over 3 500 besøkende til domkirken under Oslo Kulturnatt

Da siste tone var sunget og dørene stengte, kunne kirkevertene telle hele 3.597 oppmøtte.

Over 3 500 besøkende til domkirken under Oslo Kulturnatt

Det er selvfølgelig veldig gøy, og det viser hvor privilegerte vi er i Oslo domkirke med tanke på mangfoldet vi har av musikalske krefter. Hvilket publikum åpenbart setter pris på.

Det sier daglig leder i Oslo domkirke, Geir Rebbestad.

Belysningen var dempet, og levende lys flakket fra kandelabrene da Oslo domkor sang kvelden inn med stemningsfull Evensong.

Programmet fortsatte så med konserter fra Trefoldighet jentekor og Oslo Domkirkes Guttekor, orgeltoner fra domkantor Marcus André Berg, konsert fra Oslo Domkirkes Ungdomskor og solosang av Bård Elias Frøsland Nystøl med Victoria Ulriksen på orgel.

I tillegg var det flere talenter på harpe, cello og hardingfele som gjestet kveldens kulturarrangement.

–  Ved siden av julekonserten, er Oslo Kulturnatt anledningen der Oslo domkirkes musikk-krefter får vist seg i sin fulle bredde, fortsetter Rebbestad.

Jeg er stolt over alt domkirken har å by på musikalsk.