ICDP-kurs denne høsten

Også denne høsten arrangeres ICDP-kurs for foreldre

ICDP-kurs denne høsten

OPPSTART ICDP-FORELDREVEILEDNINGSKURS – PÅMELDINGEN ER ÅPEN!

For andre gang arrangerer Østre Aker og Haugerud menighet ICDP-foreldreveiledningskurs, og påmeldingen er åpen nå!

Hva er ICDP?

ICDP (International Child Development Program) er et enkelt, men faglig grundig forankret foreldreveledningskurs som ble utviklet i Norge på 1990-tallet. Nå brukes det verden over, og tilbys på mange av landets helsestasjoner. Målet med ICDP er å trygge foreldre i sin foreldrerolle, og bygge videre på det gode foreldre allerede gjør.

Hva skjer på kurs?

Hver kurskveld tas det opp et tema for godt samspill mellom foreldre og barn. Læringsformen er variert: veilederne går gjennom nye tema hver kurskveld, og gruppa utveksler erfaringer og samtaler om temaet. Man får ikke en ferdig oppskrift, men får verktøy man kan ta med seg inn i sin egen foreldrehverdag.

Hvem passer dette kurset for?

Dette kurset passer for foreldre til barn mellom 0-12 år. Man trenger ikke å ha store problemer med foreldrerollen. Det beste utgangspunktet er å ønske å lære og å utvikle seg som forelder.

Kurset er for deg som har foreldreansvar for barn mellom 0-12 år, og som ønsker å lære mer om godt samspill mellom barn og foreldre.

Kurskveldene bygger på hverandre, derfor er det viktig å prioritere å delta på alle samlingene.

Det er ikke nødvendig at begge foreldrene deltar for at man skal ha nytte av kurset. Kurset foregår på norsk, med mulighet for noe oversettelse/språkhjelp på tigrinja.

Tid og sted:

Haugerud kirke (ikke i kirkerommet), over 8 ukentlige samlinger på tirsdager fra 19-21 (fri i høstferien).

Oppstart: tirsdag 10.9 kl 19-21

Påmeldingsfrist: 3.9 til Annette Dreyer: ad853@kirken.no

Kurset er gratis.

Om arrangøren:

Kurset arrangeres av Østre Aker og Haugerud menighet. Kurset er livssynsåpent, og alle kan delta uavhengig av kjønn, legning, samlivsform og religion/livssyn. Det tilbys ikke barnevakt.

Kursledere:

Leteyesus Tesfai er sertifisert ICDP-veileder, og har selv deltatt på ICDP-foreldreveiledningskurs. Annette Dreyer er sertifsert ICDP-veileder, og jobber til daglig som prest i Østre Aker og Haugerud menighet.