Vil du være med å utvikle og prege barne- og ungdomsarbeidet i Ris?

En av våre menighetspedagoger skal videre i sin utdannelse for å bli prest, og vi søker nå hans etterfølger i 100% stilling. Barne- og ungdomsarbeidet er et viktig satsningsområde, hvor vi ønsker å skape og videreutvikle gode miljøer for barn og unge. Se mer informasjon og hele annonsen her.

Vil du være med å utvikle og prege barne- og ungdomsarbeidet i Ris?

Om stillingen:

Kirkelig fellesråd i Oslo har nå ledig en 100% stilling som menighetspedagog knyttet til barne- og ungdomsarbeidet i Ris menighet.

Ris er en av Oslos største menigheter, og har store ambisjoner for barne- og ungdomsarbeidet. Vi har cirka 250 konfirmanter i året, cirka 230 dåp i året, godt opparbeidet babysang, og annet arbeid rettet mot barn og unge. Vi arbeider med å utvikle vårt ungdomslederarbeid med lederkurs etter fullført konfirmasjon. Det pågår et offensivt arbeid med å øke barn og unges deltakelse i menighetens gudstjenesteliv.

Barne- og ungdomsarbeidet er et satsningsområde for menigheten, hvor vi ønsker å skape gode miljøer for barn og unge i menigheten. I arbeidet med barn og unge jobber kateket, menighetspedagoger og prester sammen i team, og ledes av kateketen.

Vi har årlige leirer og helgeturer for konfirmantene og for ungdomslederne, og jobber med å bygge dette videre. Vi har opprettet et godt samarbeid med bydel Vestre Aker og utekontaktene som har blitt viktig for vårt ungdomsarbeid.

Ris menighet er en stor stab som er glad i et høyt tempo, og har store ambisjoner for hva vi ønsker å oppnå i menigheten. Vi jobber for å skape trygge og åpne arenaer, der alle blir satt pris på og løftet opp.

Arbeidsoppgaver

• Ansvar for å administrere, videreutvikle og gjennomføre trosopplæringsplanen
  • Ansvar for trosopplæringsarbeidet for alderen 0-13 år og skal særlig arbeide med å gjennomføre trosopplæringstiltak for denne aldersgruppen.
  • Sammen med kateketen jobbe med konfirmantarbeidet og ledertrening
  • Delta på konfirmasjonsleir
  • Rekruttere, inspirere og følge opp frivillige medarbeidere
  • Drive informasjons- og profileringsarbeid for trosopplæringen
  • Delaktig i arbeidet med budsjett og rapportering
  • Leirarbeid og noe helge- og kveldsarbeid må påregnes

Kvalifikasjoner

• Relevant utdanning fra universitet eller høyskole med pedagogikk og/eller kristendom/teologi i fagkretsen
  • Interesse for arbeid med små og store barn spesielt og mennesker generelt
  • Erfaring fra trosopplærings- og annet barne- og ungdomsarbeid er en fordel
  • Gode samarbeidsevner
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Særskilte krav

• Medlemskap i Den norske kirke
  • Politiattest jfr Trossamfunnslovens § 20

Personlige egenskaper

• Evne til å lede, organisere, delegere og administrere
  • Tilstedeværende, åpen, fleksibel og lyttende
  • Selvstendig og ansvarsbevisst
  • God på å jobbe i team med stab og frivillige i menigheten
  • Evne til å formidle evangeliet til alle aldersgrupper på en trygg måte

Vi tilbyr

• Engasjerte og faglig dyktige kollegaer
  • Fleksibel arbeidstid
  • Tillegg for kvelds- og helgearbeid
  • Lønn og øvrige vilkår i samsvar med tariffavtale for KA
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger, medlemskap i KLP

Søknadsfrist 21. august. Se hele annonsen her: Annonse - Webcruiter

Kontaktinformasjon for Ris menighet

Ris kirke ligger i Risbakken 1, med Ris menighetshus rett ved siden av. Holmenkollen kapell er lokalisert i Holmenkollveien 142.
Kontoradresse:
Ris menighet
Risbakken 1

Besøks- og telefontid:
Man-fre kl. 10-14
Kontakt oss:

E-post: post.ris.oslo@kirken.no
EHF-faktura:
Org.nummer: 976 987 144
Vil du gi en gave til menigheten?
Bankontonr: 1503 04 27081
VIPPS: 10182 - merk med "gave"