Menighetsrådet

Ommundsen, Christina Brookes, Vibeke Hollekim,
Margrethe Os, Audhild Årøen, Kjersti Gulliksen,
I tillegg: Øyvind Bergøy Pedersen, Kristian Mollestad,
Trond Teigen, Jan Einar Slethei.

Sagene og Iladalen menighetsråd

Sagene og Ila menighetsråd skal har 8 medlemmer og 5 varamedlemmer. Medlemmene har ulik utdannings- og yrkesbakgrunn og mange er også aktive på andre arenaer i lokalsamfunnet.

Leder for ett år Kjersti Solhaug Gulliksen

Nestleder for ett år: Margrethe Os

Representant til fellesrådet Trond Teigen
Vararepresentant til fellesrådet Kristian Mollestad

Øvrige medlemmer:

Vibeke Hollekim, Knut S. Bakken,
 Kristian Mollestad, Trond Teigen, Jan Einar Slethei, Ingvil Louise Nürnberg, sokneprest Knut Rygh

Varamedlemmer: Øyvind Bergøy Pedersen, Christina Joanna Brookes, Lena Charlotte Finseth
Helge Kristiansen, Ole Eigil Ommundsen.

Daglig leder Audhild Årøen.

Hva gjør menighetsrådet?

De som sitter i menighetsrådet har stor innflytelse på de lokale oppgavene og utfordringene i kirken. Menighetens arbeid spenner over mange temaer – bl.a. diakoni og gudstjenester, Åpen kirke og kulturaktiviteter, barne- og ungdomsarbeid, jus og økonomiforvaltning.

Menighetsrådet legger forholdene til rette for at menighetens arbeid blir til det beste for kirkens medlemmer og lokalsamfunnet for øvrig.

Menighetsrådets ansvarsområder:

• Trosopplæring for barn og unge (0 og 18 år)
  • Diakonalt arbeid
  • Gudstjenester
  • Kirkemusikk
  • Utleie av kirken
  • Uttalerett ved ansettelser av prest, prost og biskop
  • Samarbeid med frivillige
  • Langsiktig planlegging av menighetens arbeid
  • Menighetsrådet har en representant i kirkelig fellesråd som tar seg av de administrative og økonomiske oppgavene på vegne av soknene.