Konfirmasjon i St. Hanshaugen sokn

Ønsker du å konfirmere deg i Den norske kirke? Her kan du lese om hvordan du melder deg på, og hva som skjer i konfirmasjonstiden i St. Hanshaugen sokn.

Konfirmasjon i St. Hanshaugen sokn

Foto: Von/Kirkerådet

Konfirmant 2024? Scroll helt ned.

Konfirmant 2025

Er du født i 2010 og ønsker å konfirmere deg? Nå kan du melde deg opp som konfirmant 2025!
Alle er velkommen til konfirmasjonstid i kirken – både du som tror og du som tviler.

Konfirmantåret handler om å dyrke nysgjerrigheten, lære om den kristne tro og tradisjon, og utfordre egne tanker om hvordan verden fungerer.

Hvem er egentlig Gud? Hvem er Jesus? Er det viktig i dag? Hvilken rolle har bibelen? Alle disse spørsmålene og mer skal vi snakke sammen om og utforske gjennom konfirmasjonstiden.

Informasjonsmøte

Den 23. oktober 2024 kl. 18:00 blir det et informasjonsmøte i Gamle Aker kirke. Konfirmanter og foreldre/foresatte møter konfirmantprest og ledere, og får informasjon om opplegget.

Dette møtet er åpent for alle som vurderer å bli konfirmant på St. Hanshaugen, og det er fint å få med seg for de som er påmeldt.

Konfirmasjonsdagen

Selve konfirmasjonsdagen er lørdag 13. september 2025 i Gamle Aker kirke.

Faste treff, aktiviteter og konfirmantleir

Gjennom vårsemesteret møtes vi til jevnlige samtaler for å lære, undre, diskutere og gjøre ting sammen.
I løpet av semesteret skal vi også på konfirmasjonsleir. Mer info om dette kommer i løpet av høsten.

Vi skal også feire gudstjenester sammen i Gamle Aker kirke og Lovisenberg kirke. Alle skal være med på 8 gudstjenester. Mange av disse gjennomfører vi sammen, og noen må man gå på når man selv ønsker.

Ikke døpt eller medlem av et annet trossamfunn?

Du trenger ikke å være døpt for å melde deg til konfirmasjon, men man må være døpt for å konfirmeres. Vi legger til rette for at din dåp blir en fin stund på en dag som passer.

For å bli konfirmert i Den Norske Kirke må man være medlem. For å bli medlem i kirken må man bli døpt, eller allerede være døpt i et annet trossamfunn.

Påmelding skjer elektronisk på minkirkeside.no/oslo.

Du logger deg inn med sms-kode. Velg «Ny konfirmant», og velg Gamle Aker eller Lovisenberg.
Fyll ut all informasjon i skjemaet og lagre. Du får en automatisk bekreftelse.

Etter hvert skal du få en e-post direkte fra menigheten, med litt mer informasjon. Hvis du ikke kan melde deg på elektronisk, eller har spørsmål - ta kontakt! - så registrerer vi deg på en annen måte.

Det er mulig å melde til konfirmasjon ut november. Skulle du være sent ute, ta kontakt med Sigve (kontaktinformasjon nederst på siden), så finner vi ut av det.

Konfirmasjonsavgift.

Det er en konfirmasjonsavgift som delvis dekker utgifter til leir, materiell og diverse på 2300,-

Økonomi skal ikke være noen hindring for konfirmasjonstiden. Om økonomien er et hinder, ikke nøl med å kontakte oss, så finner vi ut av en løsning så alle kan være med.

Konfirmant 2024

Samtalegudstjeneste
I Gamle Aker kirke den 1. september kl. 11:00
Konfirmantene møter kl. 10:15

Kappeprøving og fotografering
St. Hanshaugenkonfirmantene møter i Gamle Aker kirke onsdag 4. september for å finne en kappe som passer, og for å ta et gruppebilde. Tidspunkt kommer på sms.

Konfirmasjon
Lørdag 7. september kl. 11.
Det vil bli reservert 8 stolplasser til hvert følge, men det er plass til mange flere gjester på ureserverte plasser.

Spørsmål?

Har du spørsmål ta kontakt med kapellan Sigve Thorbergsen Reedtz på e-post ST577@kirken.no.

Kontaktinformasjon for St. Hanshaugen sokn

KONTORADRESSE