Trosopplæring i Uranineborg

Uranienborg kirke ønsker å være en kirke med åpne dører, som kan romme livene til barn og unge fra 0-18 år. Vi vil skape trygge rammer og et inkluderende fellesskap, der de kan være seg selv – og der de kan både oppdage og vokse som mennesker og i den kristne tro.

I Uranienborg kirke skjer trosopplæringen ved ulike trosopplæringstiltak knyttet til alle aldersgruppene mellom 0-18 år. Vi ønsker samtidig at barn og unge skal bli kjent med Jesus, sammen med deg som foresatt – ved at barna alltid får med seg noe som kan bli brukt hjemme.
Alle er velkomne på trosopplæring i Uranienborg kirke.

Denne høsten skal vi ha disse arrangementene:

september: 1-årssamling etter dåp. En sangstund for 1- åringer, knyttet opp mot familiemiddag.

6.november: Krølletreff. Alle 2-åringer inviteres til krølletreff, der vi leter etter sauen som gikk seg vill – før vi deltar på barnemessen. Der spiser vi enkel middag, og hører bibelfortellingen om sauen.

22.-23. november: Lys våken. Alle barn mellom 10-12 år inviteres til overnatting i kirken. Vi spiser pizza og deltar på forskjellige aktiviteter.

24. november. Kirkerottene i Fagerborg kirke. Alle barn mellom 3- 5 år inviteres til å bli med på kirkerotteteater i Fagerborgkirke – med enkel servering etterpå.

6. desember. Julebord. Vi inviterer 15- og 16 åringene våre til julebord i Krypten.

Spørsmål og påmelding skjer på mail til trosopplæringsleder Karoline Johnsen.
Mail: Kj684@kirken.no

Invitasjoner vil vanligvis bli sendt ut i posten til Uranienborg kirkes medlemmer, et par uker før det arrangeres.  Hvis du er usikker på om du/barnet er invitert, kan jeg bekrefte at du er det.
Hvis barnet ikke er døpt/ eller sokner til Uranienborg kirke, er det mulighet for å stå oppført som trosopplæringsabonnent. Da vil barnet få invitasjonene i posten. Send meg en mail, så forklarer jeg hvordan dette gjøres.

Kontaktinformasjon for Uranienborg menighet

Uranienborg kirke ligger på Uranienborghøyden rett bak Slottet. Ta 11-trikken fra Majorstua eller Kjelsås og gå av på Briskeby. Kirken ligger rett ved skolen.

Gavebidrag til menighetens arbeid:
Orgnr. 971.514.361
Kontonummer: 1600.21.66066