Uranienborg kirkeakademi

Aktuelle foredrag og samtaler i Krypten. Ledes av kirkeakademiets styre, sokneprest Sjur Isaksen, Jarle Skjørestad, Ingeborg Misje Bergem og Svein Egil Skotte.

Uranienborg kirkeakademi

Datoer og program for våren:

Tirsdag 10. september kl.19.30
Harald Herresthal: «Egil Hovland 100 år»
I år ville komponisten Egil Hovland fylt 100 år, og organist, komponistkollega og professor på Musikkhøyskolen, Harald Herresthal vil presentere Hovland liv og musikk.

Tirsdag 8. oktober kl.19.30
Lena Lindgren: «Kampen om oppmerksomheten – algoritmer og begjær»
Lena Lindgren er kommentator i Morgenbladet og vant i 2021 Brageprisen for sakprosa med boka: «EKKO». Her undersøker hun den makten sosiale medier og algoritmer hat tatt, med utgangspunkt i mytene om Narcissus og Ekko.

Tirsdag 5. november kl.19.30
Gunnar Haaland: «Kirken og jødene, historisk og aktuelt»
Kristendom og jødedom har felles utgangspunkt. Hvorfor har forholdet mellom kristne og jøder vært så betent? Professor Gunnar Haaland ved NLA/TF har vært engasjert av disse spørsmålene i tretti år.

Tirsdag 3. desember kl.19.30
Hilde Brekke Møller: «Et forskerblikk på juleevangeliet»
Brekke Møller er studiedirektør ved MF har doktorgrad i Det nye testamentet. Hun vil dele innsikter fra forskningen rundt evangelistenes fortellinger om Jesu fødsel.

Kontaktinformasjon for Uranienborg menighet

Uranienborg kirke ligger på Uranienborghøyden rett bak Slottet. Ta 11-trikken fra Majorstua eller Kjelsås og gå av på Briskeby. Kirken ligger rett ved skolen.

Gavebidrag til menighetens arbeid:
Orgnr. 971.514.361
Kontonummer: 1600.21.66066