Mandagsmesser høsten 2024

23. SEPTEMBER, gjest: professor ved Politihøgskolen, Morten Holmboe. - 21. OKTOBER, gjest: biskop emeritus Per Arne Dahl. - 18. NOVEMBER, gjest nyvalgt leder av Kirkerådet, professor Harald Hegstad.

Mandagsmesser høsten 2024

Dette er kveldsmesser hvor en kjent person forteller om sitt liv og sin tro, gjennom å bli intervjuet av Nils-Tore Andersen, og foregår noen mandager i semesteret kl.19.00.

Foruten intervjuet består Mandagsmessen av en fast liturgi, kjente salmer, bønnevandring, mye fin musikk, og det er nattverd.

Høstens mandagsmesser:

23. september: "Et liv med lov og evangelium"

Gjest: Professor Morten Holmboe ved Politihøgskolen

21.oktober: "Hvordan bevare håpet når forgjengeligheten puster oss i nakken?" Gjest: Biskop emeritus Per Arne Dahl

18.november: "Vi er Guds hus og kirke nå, bygget av levende stener".

Gjest: Professor Harald Hegstad, nyvalgt leder i Kirkerådet.

Mandagsmessen arrangeres av Skårer menighet og prosten i Nedre Romerike prosti.