Er du vår nye saksbehandler?

Vi søker etter saksbehandler i 80 % i en delt stilling, der den ene halvdelen er for prosten i Sør-Gudbrandsdal, og den andre for kirkevergen i Lillehammer. Arbeidssted er i Lillehammer.

Kirkens mønster med mange små elementer som kors, hjerte, vanndråpe med mer.

Høres «Saksbehandler for prosten» ut som en støvete og kjedelig jobb? Sannheten er, tvert imot! Det er en av de mest interessante stillingene i kirken, perfekt for deg som har evne, vilje og personlighet til for å skape orden og sammenheng i en daglig kirkevirkelighet som stadig endrer seg. Du vil være det administrative navet i en organisasjon som ønsker å fungere sømløst på alle de aktivitetsplan som en levende kirke består av.

Den delen av stillingen som er knyttet til kirkevergen handler i hovedsak om gravferdsforvaltning.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 04.10.2024
 Arbeidsgiver: Lillehammer kirkelige fellesråd
 Sted: Lillehammer
 Stillingstittel: Er du vår nye saksbehandler?
 Stillinger: 1
 Heltid / Deltid: Deltid
 Ansettelsesform: Fast
 Stillingsprosent: 80
 Webcruiter-ID: 4860936524

Her er de viktigste konkrete arbeidsoppgavene:

For prosten:

• Saksbehandler for prosten – den som legger alt til rette.
  • Daglig administrasjon av prostens kontor med e-post, post og arkiv.
  • Ansvar for oppfølging av de 12 prestenes arbeidsplaner som ferie, fridager, tjenesteuker, beredskap og gudstjenesteplan.
  • Ansvar for å skaffe prestevikar til ulike kirkelige handlinger i samarbeid med prosten.
  • Innsamling av rapporteringsgrunnlag og rapportering til bispedømmet.
  • Være prostens nærmeste medarbeider innenfor personalarbeidet.

For kirkevergen:

• Daglig kontakt med byens gravferdsbyråer
  • Bemanningsplaner for seremonier og gravlegginger, herunder også kontakt med pårørende ved urnenedsettelser
  • Saksbehandling knyttet til gravminner og festeavgifter, herunder også fakturering av tjenester på kirkegårdene
  • Oppdatering av digitale verktøy

Stillingen vil være plassert i Lillehammer kirkelige fellesråd med kontorplass i Fåberggata 128. Kirkevergen er nærmeste overordnede, og du vil selvsagt arbeide nært med prosten.

Dette er personen vi ønsker oss:

• Du har administrativ erfaring
  • Erfaring med personalarbeid
  • Utdannelse eller god realkompetanse innen personalarbeid og administrasjon.
  • Gode datakunnskaper
  • Mulighet for rask tiltredelse

Det vil bli lagt stor vekt på personlige egenskaper, ikke minst selvstendighet og samarbeidsevne.
Det er ønskelig at søkeren har god forståelse av Den norske kirke som organisasjon og trossamfunn.

Stillingsstørrelsen er 80 %, men det kan bli aktuelt å øke den til opp imot 100 %.

Lønnsmessig er stillingen plassert etter KAs regulativ for denne type stilling og er i KLPs pensjonsordning.

Du må være medlem i Den norske kirke.

Oppstart: 1. januar 2025