Saksbehandler til gravferdsforvaltningen i Lillestrøm

Lillestrøm kirkelige fellesråd ivaretar administrative og økonomiske oppgaver for Den norske kirkes 8 menigheter og er gravferdsmyndighet og -forvaltning i Lillestrøm kommune. Det er kirkekontor i Sørumsand, Fetsund og Lillestrøm.

imagej16u.png

Administrasjonen i Lillestrøm kirkelige fellesråd har ledig stilling som saksbehandler, med hovedvekt på gravferdsforvaltning.

6 administrativt tilsatte inngår i kirkevergens stab. Til sammen løser den oppgaver innenfor gravferdsforvaltning, saksbehandling, informasjon, økonomi, utleie, vikarhåndtering og påmeldinger til dåp, konfirmasjon og vigsel.

Sentrale arbeidsoppgaver:

• Registrering av gravferd
  • Behandling av søknader om gravplass
  • Behandling og oppfølging av festeavtaler
  • Registrering og oppfølging av gravstellsavtaler
  • Fakturering av våre tjenester
  • Kommunikasjon med gravferdsbyråene
  • Kommunikasjon med brukere av våre tjenester på telefon og ved oppmøte
  • Kontakt med prester, organister, kirketjenere og ansatte ved gravplassene

Arbeidsoppgavene vil også omfatte:

• Kontakt med besøkende til kirkekontoret
  • Kontorhold
  • Saksbehandling for menighetsråd og fellesråd
  • Forefallende oppgaver

Vi søker deg som har:

• Generelt gode datakunnskaper
    (Erfaring fra fagprogrammene Ecclesia, Medarbeideren og Public 360 er en fordel)
  • Gode samarbeidsevner
  • Sterk vilje til å ta ansvar og initiativ
  • God formidlings- og formuleringsevne både muntlig og skriftlig
  • Evne til å arbeide strukturert og systematisk
  • Sterk vilje og evne til å sette deg inn i nye problemstillinger, systemer og lovverk
  • Lyst til å effektivisere og forbedre etablerte rutiner og utvikle nye

Vi tilbyr:

• Godt arbeidsmiljø med dyktige kollegaer
  • Kontor i moderne lokaler i Lillestrøm  (Periodevis arbeid på andre lokasjoner vil bli aktuelt.)
  • Lønn etter avtale
  • Medlemskap i pensjonsordningen KLP

Søkere må være medlem i Den norske kirke. Personlig egnethet vil bli vektlagt. Sammensetning av staben som helhet vil bli vektlagt.

Søknadsfrist: 18. august 2024.
Tiltredelse: Etter avtale.

Spørsmål om stillingen rettes til kirkeverge Peter B. Straumann på telefon 92053912 eller e-post Peter.Straumann@lillestrom.kirken.no

Søknad sendes via finn.no-annonsen