En av tre under 44 år sier de opplever lite mening med livet

Verdensdagen for psykisk helse markeres i uke 39-42

En av tre under 44 år sier de opplever lite mening med livet

Verdensdagen for psykisk helse er en nasjonal befolkningskampanje om psykisk folkehelse som markeres av tusenvis over hele landet mellom uke 39–42 hvert år.

Vi går nå inn i det tredje året hvor vi inviterer til en felles innsats mot ensomhet og utenforskap.

De siste to årene har vi oppfordret til å skape flere inkluderende møteplasser gjennom å løfte blikket og lage plass. Fjorårets kampanje hadde rekordhøyt engasjement med mer enn 3300 markeringer over hele landet. Det synes, og det betyr noe.

I år oppfordrer vi til å sette av 8 minutter hver dag til å ringe noen du bryr deg om. Det er enklere enn du tror, og betyr mer enn du aner.

Arrangementer i Nordre Follo

Søndag 6. oktober:  Verdensdagen for psykisk helse markeres på fellesgudstjeneste for Kråkstad og Ski i Ski nye kirke søndag 6. oktober kl 11. Da er det både fokus på Høsttakkefest og temaet  «Gi 8 minutter» - for vi er kalt til å ta vare på både naturen og våre medmennesker. Det er også informasjonsstand i kirken.

Tirsdag 8. oktober: Seniortreff på Tårnåsen aktivitetssenter kl. 12.30 .Vi starter med suppe og prat. Seniorkontakt Torgunn Lippestad holder foredrag om Verdensdagen for psykisk helse

Tirsdag 22.oktober: Seniortreff  i Greverud kirkestue kl.13.00.  Mat og prat før vi får foredrag av psykolog Gaute Goddager.

Søndag 13. oktober: Markering av verdensdagen i gudstjenesten og pilegrimsvandring etter kirkekaffen.

Pilegrimsvandring fra Greverud kirke og til Korsveien pilegrimsherberge der vi møter pilegrimsprest Vibeke. « Hvorfor sitte inne når alt håp er ute»

(582) Podkasten Åpne Forhold - YouTube