Langhus kirkes flygelaksjon

I 2025 feirer kirken 50 år. Det er en fin anledning til en felles dugnad for nytt flygel i gave til jubilanten vår! Langhus kirke har i dag et gammelt flygel som er helt utslitt. Langhus kirke er veldig godt egnet som konsertsal for hele Langhus´ befolkning.

Langhus kirkes flygelaksjon

Nytt flygel til 50-årsjubilanten

Langhus´ største konsertsal

Langhus kirke er veldig godt egnet som konsertsal for hele Langhus´ befolkning. Kirkerommet brukes mye til barne- og ungdomsaktiviteter, konserter, gudstjenester og de store merkedagene i livet. Bare i desember 2023 var det over 4000 besøkende på arrangementer i kirka. I alt dette er musikk helt sentralt, og et nytt og egnet flygel vil gi alt dette et stort løft.

Med så mange dyktige musikere tilknyttet Langhus kirke, vil et nytt flygel fylle dette store rommet med levende musikk, slik hele Langhus fortjener.

Gi en tangent eller andre deler av flygelet

Alle firmaer eller privatpersoner som ønsker å sponse spesifikke deler av flygelet med minimum delens beløp, kan få navnet sitt på en skjematisk tegning av flygelet. Dette skjemaet oppdateres jevnlig og henges opp på kirkens oppslagstavler og publiseres på menighetens nettside.

Hva slags flygel?

Menighetsrådsleder Terje Baugerød er selv kantor i Ris menighet i Oslo og en aktiv musiker og produsent. Sammen med menighetens kantorer Anna Rubach og Aejin Park og pianisten Lorenzo Nardocci forbereder han feiringen med en innsamlingsaksjon til nytt flygel. De ønsker seg et spesifikt flygel som koster ca kr. 910.000. Det finnes selvsagt både dyrere og billigere instrumenter, men vi mener dette er det ideelle flygelet for Langhus kirke.

Dette er beløpene vi har satt på de forskjellige delene:

• Lokk – Alle valgfrie beløp kan få navn på "lokket". Mål kr. 80.000,-

• Hvite tangent (52 stk) – kr. 2.000,- pr tangent

• Sorte tangenter (36 stk) - kr. 5.000,- pr tangent

• Pedal (3 stk) – kr. 18.000,- pr pedal

• Bein – (3 stk) – kr. 25.000,- pr bein

• Kasse – kr. 120.000,-

• Ramme – kr. 170.000,-

Du kan sponse lokk eller tangent i feltet nedenfor. Trykk her for å sponse øvrige pianodeler.

Anonym giver eller annen info? Ta kontakt her.

Spinn lykkehjulet og la hjulet velge en hvit tangent for deg!

Send gjerne en melding med ønsket tangent til mi855@kirken.no

Du kan følge med på aksjonen i giverskjema nedenfor.

Se hele giverskjemaet her