Drop-in-dåp

Vet du om noen som ønsker dåp, og som kanskje vil gjøre det på en enklere måte? Lørdag 24. august kl. 10-12 har vi drop-in-dåp i Os kirke, og da er alle som ønsker velkommen til dåp.

Drop-in-dåp

Drop-in-dåp er en litt annerledes måte å feire dåp på, og passer for den som ikke ønsker å bli døpt i en vanlig gudstjeneste eller for dere som ønsker å ha dåp i en enklere ramme.

Uansett om dere velger drop-in-dåp eller dåp i en vanlig gudstjeneste, så er dåpen like stor. Les mer om drop-in-dåp her.

Gi oss beskjed på tlf. 966 26 530 om når dere planlegger å komme.

• Alle som ikke er døpt tidligere, kan bli døpt.
  • Det er gratis å bli døpt i Den norske kirke.
  • Du må ha med legitimasjon, og barn under 15 år må ha med foresatte eller samtykke fra foresatt(e).
  • Du kan ha med egne faddere, eller så kan kirken stille med faddere for deg.
  • Det er en kort samtale i forkant av dåpen.
  • Det er ingen spesielle regler om klær ved dåp - bruk noe dere ønsker å ha på dere.
  • Dersom dere ønsker å bruke dåpskjole, men ikke har en selv, så ta kontakt med kirkekontoret i god tid, så kan vi finne en dere kan låne.
  • Det er selvsagt muligheter for å ta bilder etter dåpen.

Det er også fint om dere kan gå inn og registrere opplysninger om den som skal døpes m.m. på denne siden.