Velkommen til kulturkveld i Kirkenes kirke og Svanvik kirke

I forbindelse med bispevisitas i Sør-Varanger menighet inviteres det til kulturkvelder

Velkommen til kulturkveld i Kirkenes kirke og Svanvik kirke

Kirkenes kirke Onsdag 18. september 2024 kl. 18:00
Kulturkveld med Kirkekoret, sangsolister, orgelmusikk m.m.
Det serveres suppe

Velkommen

Svanvik kirke Torsdag 19. september Kl. 18.00
Kulturkveld "Mellom Grundvig, fornorskning, og folkekirke"

Denne høsten er det 90 år siden Svanvik kirke ble tatt i bruk. Kirka inngikk som endel av Norges kulturelle grensevern som sammen med skole og andre statlige institusjoner skulle holde området norsk. Samtidig har kirka også vært sterkt påvirket av grundvigianismen som også var utgangspunktet for folkehøgskolen.

Torbjørn Brox Webber vil holde et lite fordrag Svanvik kirkes historie og hvordan folkekirkeoppdraget gjennom 90 år har fått ulike uttrykk.

Velkommen