Mark Akali blir ny sokneprest i Buvik

Vi ser frem til at Mark Akali starter som prest hos oss her i Skaunmenighetene og som sokneprest i Buvik. Her presenterer han seg selv:

Mark Akali blir ny sokneprest i Buvik

En ny tjeneste.
Det første jeg vil si er hvor glad jeg ble da prost Dagfinn Thomassen ringte og fortalte at jeg var tilsatt som den nye sognepresten i Buvik, Børsa og Skaun. Omsider falt brikkene på plass.
Min tjenestetid begynte i Namsskogan og Røyrvik og senere ble jeg tilsatt som sogneprest i Namsos. Her i Namdalen har jeg blitt beriket og utfordret.
Jeg er 48 år, kommer opprinnelig fra Sør-Sudan, og kom til Norge som flyktning for 31 år siden. Jeg bodde de første årene i Salangen, Sør-Troms og ble etter hvert gift og er far til 4 barn.

Jeg setter stor pris på lokaldemokratiet, i samfunnet generelt og i kirken spesielt, der Guds Ånd utfolder seg gjennom mange stemmer.

Jeg håper å finne min naturlige plass i menighetslivet, i staben og blant folk flest, på en ny plass. Mitt tjenesteoppdrag som prest, vil jeg mene, er å bygge kirken innenfra og nedenfra - og jeg takker her og nå for tilliten. Jeg kommer med stor nysgjerrighet og et dypt ønske om å være raus med evangeliet i alle forhold. Gleder meg til å bli kjent med menighetsarbeidet i alle deler og i alle faser.

Gjennom det siste året har gått mange turer i nærområdet, og har fått en gryende aktelse for naturen. Dette er noe nytt jeg gleder meg stort over - mange nye teologiske perspektiver - som vil fargelegge min nye tjeneste, tror jeg.

05. Januar kl.11:00 er det innsettelsesgudstjeneste i Buvik kirke.

Håper vi sees!
Mark Akali

Vi ønsker deg og dine hjertelig velkommen!

Kontaktinformasjon for Buvik, Børsa og Skaun menigheter

Besøksadresse
Skaun kirkekontor ligger i Skaun rådhus
Tausvegen 16, 7353 Børsa