Konfirmasjon for deg som ikke bor i Norge

Sjømannskirken har konfirmant-tilbud i utlandet: På sjømannskirkene eller der du er, ved hjelp av nettundervisning og prester som reiser rundt.

Alle norske ungdommer som bor i utlandet skal få tilbud om en konfirmanttid. Ta kontakt med din nærmeste sjømannskirke for å få vite om mulighetene. Foto: Von/Den norske kirke

Alle norske ungdommer som bor i utlandet skal få tilbud om en konfirmanttid. Derfor tilbyr alle sjømannskirkene i utlandet et konfirmantopplegg knyttet til kirken. I 2014 ble over 140 ungdommer konfirmert i en sjømannskirke. Velkommen til å utforske tilbudet, der du er i verden!

Slik kan du bli konfirmant i din nærmeste sjømannskirke

Sjømannskirken har 28 kirker spredt over hele verden og de fleste tilbyr konfirmasjon. Velkommen til å være konfirmant på en av disse!

Ta direkte kontakt med din nærmeste sjømannskirke for mer informasjon og påmelding.

Slik kan du bli nettkonfirmant

For de som bor langt unna en sjømannskirke, kan nettundervisning være et alternativ.

Nettkonfirmanttilbudet er laget for norske ungdommer fra 13 år, som tilbringer hele eller deler av konfirmanttiden i utlandet, og som av ulike grunner ikke kan delta i undervisningen ved en av Sjømannskirkens utestasjoner, eller der hvor en ønsker å bruke opplegget som supplement i undervisningen. Les mer om nettkonfirmant-tilbudet her.