Digitalisering som yrke i kirken

Er du interessert i hvordan Kirkerådets ansatte jobber med digitalisering? Her blir du kjent med digitaliseringsseksjonens arbeidsmetodikk og ansatte.

Digitalisering som yrke i kirken

Over 100 personer er sentrale i kirkens digitaliseringsarbeid. Digitaliseringsseksjonen huser flere sentrale roller, mens andre jobber i forskjellige fagavdelinger. Noen jobber på fulltid som produkteier, andre i tverrfaglige team. Noen er beslutningstakere og har systemeierskap som del av sin stilling. Flere jobber i lokalkirken og bidrar gjennom utvalg som setter retning for arbeidet. I tillegg samarbeider vi godt med flere leverandører. Digitaliseringsseksjonen er motor i dette arbeidet.

Vi som jobber med digitalisering kjennetegnes som faglige entusiaster som liker å jobbe i grensesnittet mellom mennesker og teknologi og forstår hvordan teknologien best mulig kan anvendes for å nå kirkens mål. Vi samarbeider i tverrfaglige team for å se sammenhenger, er opptatt av å levere og setter stor pris på innspill og tilbakemeldinger.

Vi erfarer at det er viktig å alltid ha brukernes behov i fokus, og raskt kunne justere kursen dersom vi bommer på nytteverdi for brukerne. Derfor jobber vi med målstyring for å sikre at våre prosjekter og initiativer er i tråd med kirkens overordnede mål og strategier. Endringsledelse er en sentral del av vår arbeidsmetodikk, hvor vi aktivt jobber med å forberede, støtte og veilede. Strategisk planlegging hjelper oss med å identifisere langsiktige mål og sammen finne ut hvordan vi kan nå disse målene. Teamene består både av innleide konsulenter og fast ansatte, som sammen bidrar til å drive digitaliseringsarbeidet fremover.

Digitaliseringsseksjonen samarbeider blant annet med Hovedorganisasjonen KA og leverandører som Kirkepartner, Vitec Agrando og Kirkedata.

Ledige stillinger

Kirkerådet er i gang med et spennende digitalt løft i kirken. Vi er på jakt etter deg som brenner for å utvikle digitale løsninger som kan gjøre hverdagen enklere for våre medlemmer, frivillige og ansatte.

Arbeidsmiljøet er godt og fellesskapet består av hyggelige, jordnære kollegaer som er glødende interessert i å skape gode løsninger for våre brukere og ansatte. Vi er inne i en ambisiøs digitaliseringsreise og organisasjonen er i stor utvikling, men samtidig trygg og genuint opptatt av mennesker.

Følg med på ledige stillinger på denne siden og kirkejobb.no, eller send oss en åpen søknad.