"OGSÅ JEG HØRER MED. Kirke for, av og med ALLE"

Tidligere rådgiver ved Borg bispedømmekontor, Tor Ivar Torgauten, har i hele sitt virke som prest, rådgiver og pappa jobbet for at kirka tar på alvor at den består av et mangfold av mennesker, også de med utviklingshemming. Verdifull kunnskap om temaet har han nå sammenfattet i en bok til glede og inspirasjon for alle interesserte, og i høst reiser han på turné og boklansering. Du er hjertelig velkommen!

"OGSÅ JEG HØRER MED. Kirke for, av og med ALLE"

«Kjennetegnet på en kristen kirke er at den består av et mangfold av

forskjellige mennesker. I dette mangfoldet hører også mennesker med

utviklingshemming med, som likeverdige med-lemmer midt i kirkens

gudstjenester og menighetsfellesskap. Den norske kirke har som opp-

drag å skape en slik kirke. En kirke som ikke åpner opp kirkedørene

på vidt gap og gjør slik at alle kan delta på en likeverdig måte, blir i

praksis mer en karikatur av en kirke.», skriver Tor Ivar Torgauten i boka "Også jeg hører med. Kirke for av og med alle"

Sett av kvelden 25. sept kl 18.00. Det blir en viktig kveld. Vi feirer gudstjeneste i Rotnes kirke kl 18.00. Etterpå er det kirkekaffe med lansering av Tor Ivar Torgautens bok.

«OGSÅ JEG HØRER MED. Kirke for, av og med ALLE». En viktig bok vi håper vil bli lest av mange.

Det er mange inviterte gjester. Bli med du også👍»Syng med oss» og «Tut og Blæs» deltar.

Sett av kvelden 19. november kl 18.00-20.00.

Arena, Moss kirke- og kultursenter

Inspirasjonskveld. Tema: Har kirken en tanke om tro som ekskluderer?

Bli med i samtalen om dette viktige temaet.

Tor Ivar Torgauten har skrevet boka "Også jeg hører med. Kirke for, av og med alle". Han innleder til samtalen.