Kirken på fadderuka på Høyskolen i Østfold

Det er mye som skjer i livet gjennom studietiden. Noe har du kanskje behov for å dele, og vi er her for å lytte til det du har på hjertet. Vi har taushetsplikt, og du trenger ingen religiøs bakgrunn for å snakke med oss.

Prest i dialog – foto Marius Vervik

Enten du sørger, strever psykisk og vil sortere tankene dine eller juble med noen – kirken og kirkens samtaletilbud har rom for deg. Ansatte i kirken er tilgjengelig for en prat når du trenger det. Vi har taushetsplikt, enten du vil ringe, chatte eller ha en videosamtale. Ingenting er for lite eller for stort å snakke om, det er rom for deg, ditt liv og dine spørsmål.

Om du vil prate på telefon, ta en videosamtale eller møtes inne eller ute – ta kontakt med kirken der du bor.

Dersom du er usikker på hvilken menighet du tilhører eller hvilke menighet som er i nærheten av der du er, kan du gå på forsiden av kirken.no og søke i menighetssøket øverst på siden Startside kirken.no - Den norske kirke

Bildet: Her er sokneprest i Fredrikstad Domkirke Endre Fyllingsnes, og kateket i Kråkerøy menighet Vigmund Gundersen Djupang, på plass på fadderuka på Høyskolen i Østfold for å  informere studentene om kirkens samtaletilbud.

Chat med en prest eller diakon

I Den norske kirkes chat får du snakke med en prest eller diakon.

Finn chatten og dens åpningstider her.

Våre prester og diakoner er her for deg når du vil snakke. Chatten er gratis og anonym. Det stilles ingen krav til hva du tror på, mener og føler – her er det rom for deg og vi har taushetsplikt.

Snakk med en studentprest

Den norske kirke har studentprester tilgjengelig for samtale for deg som er student. Studentprestene har taushetsplikt og har tid til å snakke med deg om det du tenker på. Det er gratis.

Finn kontaktinformasjon til en studentprest nær deg her.

Studentprestene er over hele landet. Du kan møte en prest fysisk ved en høgskole eller et universitet eller ta kontakt på mail eller telefon. Noen studentprester tilbyr også chat.