Stiftsdagene 21.-22. oktober 2024: «Ett lag» - NB! NY PÅMELDINGSFRIST 15. SEPTEMBER

Over 200 har meldt seg på Stiftsdagene 2024. Dette blir en skikkelig storsamling for deg som jobber i kirka i Nidaros. Og vi vil ha med enda flere. Derfor utvider vi påmeldingsfristen til 15. september, for å med alle sammen til faglig og inspirerende fellesskap på splitter nye Quality Hotell Panorama på Tiller i Trondheim.

«Ett lag» er tittelen på konferansen. Tross ulik kompetanse, menighet og arbeidsgiverlinje står vi sammen om det å være kirke i Trøndelag.

Du skal få de gode historiene fra hele bispedømmet. Are Sende Osen kommer. Det blir VM-oppspark, jubileumsstemning og salmesang. Gospel Explosion er på plass. Og ikke minst får du alle de gode samtalene over kaffekoppen eller middagsbordet med trivelige kolleger fra hele Trøndelag.

Påmelding skjer i Checkin-skjemaet som kommer opp når du trykker på lenken nedenfor.

• Hvis du er prest eller ansatt ved bispedømmekontoret, skal du velge «Billett (ansatt i rdnk», og så på neste side velge «privat» under «Hvem betaler». (NB! Det betyr ikke at regningen kommer til deg)
  • Hvis du er ansatt i fellesråd eller menighet, skal du velge «Billett (fellesrådsansatt)», og så på neste side velge «bedrift» under «Hvem betaler».  Deretter fyll inn fakturainfo, som du får av din leder. (NB! Det er mulig for kirkeverge å sende inn samlet påmelding fra hvert kontor)

Klikk her og meld deg på Stiftsdagene nå
(link til påmeldingsskjema i checkin)

NB: Påmeldingsfrist: 15. september

NB: Påmelding til seminarer kommer i en egen epost etter at påmeldingsfristen har gått ut. Sørg for å skrive inn riktig epostadresse og telefonnummer i påmeldingen.

Se video her:

Program:

Mandag 21.oktober:

09.00: Innsjekk hotell og registrering

10.00: Åpning Stiftsdagene 2024

• Gospel Explosion, dir. Leif Ingvald Skaug
  • Preses Olav Fykse Tveit

10.30: På god fot

• Rune Bratseth: Arven etter Eggen
  • De gode historiene i Nidaros
  • Sofaprat, ledet av Magne Vik Ravndal

12.00-13.00: Lunsj

13.15: Hva skal vi med VM på ski?

• Endre Forbord, Steinar Haugen og Kim Orerød: Tiårets folkefest
  • VM og kirka – i hele Nidaros
  • Sofaprat, ledet av Magne Vik Ravndal

15.00: Fra kristningskonger til jubileumsfeiring

• Are Sende Osen: Kristningskongene på 45 minutter
  • Biskop Herborg Finnset og Gunn Mogseth Skrove: Nasjonaljubileum gir nye muligheter

17.30: Program i konferansesalen avsluttes

17.30-19.00 Pause

19.00: Middag

20.30: Sang i 1000 år - Salmekveld til inspirasjon og sangglede

• Knut Størdal, Gjermund Larsen, Kor 2030 m.fl

Tirsdag 22.oktober:

8.30-10.00: Seminarer, første bolk

10.00-1030: Pause. Utsjekk etc..

10.30-12.00: Seminarer, andre bolk

Det blir sendt ut eget skjema for å melde seg på seminar til alle påmeldte.

Dette er seminarene du kan velge mellom:

• Den gode samtalen.Hvordan møte pårørende på kirkegården eller den usikre på kirkekontoret på en god måte? (fung. prost Bodil Slørdal)
  • Kirkemusikk under press (Kulturrådgiver Gunn Mogseth Skrove m.fl)
  • På trua laus. Bli med på podkast-opptak og bli kjent med biskopen på en ny måte (Programleder Magne Vik Ravndal)
  • Retreat og åndelig veiledning. Vi besøker klosteret midt i boligfeltet på Tiller (Nidaros retreat)
  • Den norske kirkes forhold til jøder og jødedom (Preses Olav Fykse Tveit)
  • Arbeidsveiledning. Bli kjent med deg sjøl og kollegene dine på en ny måte (Brita Hardeberg)
  • Ny opprustning av kirkebygg. Hvordan kan vi få midler til vår kirke? (Martin Stærk, KA)
  • Sørsamisk språkbad. Konkret veiledning til sørsamisk liturgi og gudstjeneste (Prest i Saemien Åålmege Einar Bondevik)
  • Ny plan for kirkelig undervisning og læring. Hva betyr det for lokalkirka? (Seniorrådgiver Ieva Fredriksen, Kirkerådet)
  • Kirkegårdsstell for ei ny tid (Avdelingsleder Gunnar Hansen, Kirkelig fellesråd i Trondheim)

12.00-13.00: Lunsj

14.00-15.00: Gudstjeneste i Nidarosdomen. Biskop Herborg Finnset, domprost Kristin Moen Saxegård, sokneprest Andreas Hilmo Grandy-Teig m.fl

Mer om påmelding

Stiftsdagene er obligatorisk for alle prester i Nidaros. Prestene melder seg likevel på i det samme påmeldingsskjemaet. Overnatting avklares med prost.

For ansatte i fellesrådene anbefaler vi at en person gjør en samlet påmelding for alle ansatte, da får dere en felles faktura i etterkant (hver påmelding gir én faktura). Velg det totale antalle påmeldinger du skal gjøre, i billettvalget.

Påmeldingen er bindende.

Reise/parkering

Du kan fint ta buss til konferansehotellet. Aktuelle holdeplasser er City Syd/City Syd E6 eller Tillerterminalen. Du kan benytte bilettappen til ATB eller sende kodeord VOKSEN på SMS til nr. 2027. Les mer her: Slik kjøper du billett - AtB

Hotellet har åtte handicap-parkeringsplasser, to i garasjen og seks ute. Utover dette er det ca. 20 parkeringsplasser i garasjen og 60 utenfor hotellet. Det er ingen forhåndsreservasjon på parkeringsplassene. Det går også an å benytte seg av parkeringsplassene ved Rema 1000, det koster 250 kr/døgn og registreres i hotellets resepsjon.