Siri Sunde starter sesong 4 av «På trua laus»

Da programleder Magne Vik Ravndal møtte Siri Sunde på scenen under Olavsfest, fortalte hun historien om hvordan hun som skeiv prest måtte stå opp mot kirkemakta. Samtalen blir den første i sesong 4 av Nidaros bispedømmes podkast.

Humøret var på plass da programleder  Magne Vik Ravndal møtte Siri Sunde til samtale på scenen under Olavsfest.

I alt 21 nye episoder av «På trua laus» er planlagt for høsten 2024. I tillegg til Siri Sundes sterke fortelling, vil sesongen også by på møtet med kjendisen som falt og fikk livet forandret, organisten som måtte tru i skjul for tysterne og marxisten som plutselig fant Gud.

Sesongen tar deg med til «Narnia - Løven, heksa og klesskapet», som er Trøndelag teaters hovedsatsing denne høsten. Og det blir live-sending fra Alstadhaug kirke med popvokalisten som synger om sin egen ME-sjukdom.

- Vi fortsetter å sette oss ned med folk i hele Trøndelag for å høre på personlige fortellinger om tru, liv og erfaring. Jeg er stolt av å presentere lista for høsten med så gode folk, sier Magne Vik Ravndal.

Lett tilgjengelig

Nidaros bispedømmes podkast «På trua laus» hadde sin premiére våren 2023. Siden den gang har 37 trøndere fortalt sin historie. Det har gjort inntrykk på mange. Nå er altså 21 nye episoder på gang.

Alle episodene av «På trua laus» kan lastes ned som lyd-podkaster via Spotify,  AcastSoundcloud, Apple Podcast eller andre apper på nett.

Flere av  programmene sendes også som TV-sendinger, gjerne LIVE med publikum i salen. Disse finnes på Nidaros bispedømmes nettsider eller på Youtube og Vimeo

Se og hør alle episodene av «På trua laus» så langt på Nidaros bispedømmes sider

Hør alle episodene av «På trua laus» så langt på Spotify

- Tilbakemeldingene tyder på at de personlige historiene berører lyttere og seere. Selv om vi trøndere kanskje ikke alltid snakker høyt om tru, er vi vant til den gode praten over kaffekoppen. Jeg ønsker å skape trivsel og atmosfære sammen med gjestene, på trøndersk og jordnært vis, sier Vik Ravndal.

Her er sesong 4 av «På trua laus»:

• 11. august: «Mellom kirken og kjærligheten». Siri Sunde (podkast og TV fra Olavsfest i Trondheim)
  • 18. august: «Ny dag. Ny nåde». Petter Myhr
  • 25. august: «Styre mindre. Velsigne mer». Ingrid Vad Nielsen (podkast og TV fra Olavsfest i Trondheim)
  • 1. september: «Trump, trua og makta». Sigrid Rege Gårdsvoll (podkast og TV fra Olavsfest i Trondheim)
  • 8. september: «Farlig fritenker». Harald Stanghelle (podkast og TV fra Olavsfest i Trondheim)
  • 15. september: «Kommentatorens kamp». Ingrid Senneset
  • 22. september: «Konservativ og nytenkende» Harald Hegstad
  • 29. september: «Musikeren som planter kirker». Sandra Karine Iversen
  • 6. oktober: «Skråningen som forandret livet». Frank Øren
  • 13. oktober: «Narnias løve». Ragne Grande - podkast og TV fra Trøndelag teater
  • 15. oktober: «I krigens landskap». Marianne Døhl (fra Olavsfest i Trondheim)