Læringsplattformen

Læringsplattformen er nå tilgjengelig som en fellesløsning for alle ansatte i Den norske kirke. Her finnes kurs og ressurser inn i arbeidet til de ansatte.

I Læringsplattformen får alle ansatte tilgang til kurs i blant annet diakoni, barn og unge, kirkefag, digitale verktøy og mye mer. Ledere kan melde ansatte på kurs og følge opp de ansattes gjennomføring av kurs.

Den norske kirke skal være en lærende organisasjon. Det betyr at vi, som ansatte og kollegaer, stadig utvikler oss og vår kunnskap slik at kirken kan utføre sitt oppdrag og fortsatt være en aktiv samfunnsaktør i lokalsamfunn over hele landet. På læringsplattformen, kurs.kirken.no, skal alle ansatte få tilgang til kurs som gjør opplæring lettere tilgjengelig.

Tilgang til Læringsplattformen

Læringsplattformen får ansattdata fra ansatt- og organisasjonsregisteret (ANSORG). Kirkevergen er ansvarlig for at dataen om sine ansatte er riktige og oppdaterte. Ansatte kan redigere noe informasjon om seg selv.

For å komme i gang med Læringsplattformen er det viktig at kirkevergen har verifisert enhetens ansattdata, og deretter gir beskjed til kurs@kirken.no om at man ønsker at fellesrådet skal få tilgang til Læringsplattformen, og at ANSORG er gjennomgått og oppdatert.

Når dataen er overført vil alle ansatte få velkomstmelding fra Læringsplattformen, og ansatte kan ta i bruk Læringsplattformen umiddelbart.

Endringer som gjøres i ANSORG vil automatisk oppdateres i Læringsplattformen fortløpende.

Les mer her:

Læringsplattformen - Ressursbanken, Den norske kirke (kirken.no)