Vil du være med å skape gode fellesskap?

Hovedbilde for tema

Landås menighet vil ha deg med på lag!

Sammen bygger vi lokalmiljøet, og i Landås menighet skaper vi fellesskap og aktiviteter for barn, ungdom, voksne og eldre. Det er mange som er med å gi, både med givertjeneste og med frivillig tjeneste, og vi har et stort ønske om å  vokse og ha flere med på laget.

Vi er nesten 7 000 bosatt på Landås, og mange finner gode fellesskap i kirken. For å fortsette å skape disse møteplassene for menneskene i området så trenger faste støttespilllere.

Er dette deg – vil du bygge lokalmiljø sammen med Landås menighet?

Hvorfor fast giver?

Vi ønsker oss faste givere som gir regelmessig gjennom avtalegiro. Det gir oss forutsigbarhet og større handlingsrom. Å bruke avtalegiro betyr at givertjenesten blir enklere, tryggere og bedre. Du bestemmer selv hvor mye du vil gi.

Hva går pengene til?

For Landås menighet er det viktig å være en del av og bidra inn i lokalmiljøet. Vi har allerede gode aktiviteter for barn som vi ønsker å utvide. I tillegg vil vi skape gode møteplasser for voksne.

Vi inviterer deg til å støtte arbeid som drives i dag, og hjelpe oss å skape nye fellesskap.

Vi har to ulike givertjenester som vi inviterer deg til å være med å støtte. Husk at du også kan gi en gave i form av frivillighet. Vår kontaktinformasjon finner du på hjemmesiden vår www.kirken.no/landas

1. Fast giver

Du kan bli fast giver, og dermed være med å støtte mange av de faste aktivitetene vi har i kirken, blant annet:

• Juniorklubben
  • Barnekor
  • Tweens
  • Lunsjkonserter
  • Søndagkveld på Landås

2. Støtte til prosjekt "matutdeling"

Hver uke er det mye mat fra butikkene som går i bosset. Samtidig er det mange økonomisk utsatte husstander som ikke alltid syns det er så lett å få matbudsjettet til å gå opp. Dette ønsker Landås menighet og Bærekraftig Liv på Landås, å gjøre noe med, og inviterer deg til å bidra ved å støtte prosjektet!

Les mer om prosjektet her.

Skattefradrag

Gaver til Den norske kirke gir rett til fradrag i inntekten før skatt. En forutsetning for at menigheten skal innrapportere gaver til ligningsmyndighetene, er at personnummeret er oppgitt. Gaven må være på minst på kr 500 i hele inntektsåret. I januar rapporterer vi inn til skatteetaten hvor mye du har gitt, og du får skattefradrag.