Juniorkonfirmant

Juniorkonfirmant - for deg som går i 5. klasse

På Juniorkonfirmant får du lære mer om Kristuskransen!

Juniorkonfirmantene møtes kl.14.30-16:00 1-2 torsdager i måneden frem til jul i ungdomslokalet nedenfor kirken. Vi både leker sammen og lærer mer om det vi tror på. Vi bruker Kristuskransen og snakker om perlene i den for å få vite mer om innholdet i kristendommen, om vårt forhold til Gud og til hverandre. Etterpå har vi en formingsaktivitet der vi lager noe tøft som hjelper oss å huske det vi har lært. Det blir også mulighet for å steke seg en toast hvis man er sulten etter skoledagen!

Søndag 8. desember deltar Junoirkonfirmantene på Gudstjeneste for små og store kl. 11. Da blir alle de fine tingene stilt ut så alle kan se dem, og Juniorkonfirmantene hjelper til i gudstjenesten. Alle får da med seg hjem det de har laget og sin egen Kristuskrans. Denne søndagen blir det en ekstra god kirkekaffe (der Juniorkonfirmantene selvfølgelig får forsyne seg først!).

Høsten 2024 møtes Juniorkonfirmantene disse datoene:

19. september
26. september
24. oktober
7. november
21. november
5. desember
8. desember (søndag) - Vi deltar på gudstjeneste og stiller ut alt det fine vi har laget!

Alle i Søreide sokn som er døpt og som er født i 2014 får invitasjon til Juniorkonfirmant-opplegget i posten, men alle 5. klassinger er selvfølgelig hjertelig velkommen til å melde seg på, selv om de ikke har mottatt en invitasjon! Få hjelp av en voksen til å melde deg på ved å trykke på knappen nederst på denne siden og fylle ut skjemaet. Meld deg på innen mandag 16. september, så ses vi!