Ærlig kveldsmesse for håp

Tirsdag 15. oktober inviteres du til en litt annerledes kveldsgudstjeneste i Ås kirke i anledning verdensdagen for psykisk helse. Bli med oss å løfte frem håpet!

Kirken rommer alle livets dager, både de lette og de tunge

«Vi trenger å snakke sammen!» er temaet for årets markering av Verdensdagen for psykisk helse. Statistikken viser at stadig flere kjenner på at livet kan være tungt, og fremtiden usikker. Det ønsker vi som menighet å ta på alvor!

Det er ikke alltid så lett å sette ord på hva man tenker og føler, men vi tror at det hjelper. Gjennom sommeren og høsten ønsker vi som menighet å være med på å sette fokus på at vi alle har en psykisk helse, og den må pleies akkurat som din fysiske helse. Ved å sette ord på hva som rører seg i oss, kan vi også finner nye perspektiver, og nytt håp.

Selve verdensdagen er den 10. oktober hvert år, men den 15. oktober kl 19.00 inviterer vi til en litt annerledes kveldsgudstjeneste i Ås kirke. Her kan du få komme og sette deg ned, lytte til vakker sang og musikk, og gjennom liturgi og bønner få sette ord på noen av de sidene livet også rommer, men som vi kanskje ikke alltid snakker så mye om. Flere av våre prester og diakoner vil være til stede, og det vil også være mulig å gjøre en avtale om senere samtaler.

Dette er en gudstjeneste for deg som ønsker en ærlig pause. For deg som kjenner at hverdagen er litt tung, eller som står nært på noen som strever. Det er en gudstjeneste for deg som har en psykisk helse, enten den er god eller dårlig akkurat nå – altså en gudstjeneste oss alle.

Uansett hvordan ditt liv er akkurat nå, så trenger vi alle å dele litt av livet iblant. Sammen kan vi løfte frem håpet!